2008.12.08. 15:07 Krisztus rabszolgája

Isteni Gondviselés

(Bibliai versek gyűjteménye Isten szuverén hatalmáról)

 
Isten mindent meg tud tenni, amit mond:
I Móz. 18:14 Avagy az ùrnak lehetetlen-é valami? Annak idején, esztendôre ilyenkor visszatérek hozzád, és fia lesz Sárának.
IV Móz. 11:23 Akkor monda az ùr Mózesnek: Avagy megrövidûlt-é az ùrnak keze? Majd meglátod: beteljesedik-é néked az én beszédem vagy nem?
Jób 42:2 Tudom, hogy te mindent megtehetsz, és senki téged el nem fordíthat attól, amit elgondoltál.
Zsolt. 103:19 Az ùr a mennyekbe helyheztette az ô székét és az ô uralkodása mindenre kihat.
Dan. 4:17 Vigyázók határozatából van ez a rendelet, és a Szentek parancsolata ez a végzés, hogy megtudják az élôk, hogy a felséges Isten uralkodik az emberek birodalmán, és akinek akarja, annak adja azt, és az emberek között az alábbvalót emeli fel arra.
Jer. 32:27 ìmé, én az ùr, Istene vagyok minden testnek, vajjon van-é valami lehetetlen nékem?
Jer. 32:17 Ah, ah, Uram Isten! ìmé te teremtetted a mennyet és földet a te nagy hatalmaddal és a te kiterjesztett karoddal, és semmi sincs lehetetlen elôtted!
Luk. 1:37 Mert az Istennél semmi sem lehetetlen.
Ef. 1:11 Őbenne, akiben vettük is az örökséget, eleve elrendeltetvén annak eleve elvégzése szerint, aki mindent az ô akaratjának tanácsából cselekszik,
 
Isten mindent megtesz, amit akar:
Zsolt. 115:3 Pedig a mi Istenünk az égben van, és a mit akar, azt mind megcselekszi.
Zsolt. 135:6 Mind megteszi az ùr, a mit akar: az egekben és a földön, a vizekben és minden mélységben.
 
Istent nem lehet megakadályozni céljai elérésében
Jób 9:12 Ímé, ha elragad valamit, ki akadályozza meg; ki mondhatja néki: Mit cselekszel?
Jób 11:10 Ha megtapos, elzár és ítéletet tart: ki akadályozhatja meg?
Jób 12:14 Ímé, amit leront, nem épül föl az; ha valakire rázárja az ajtót, nem nyílik föl az.
Jób 42:2 Tudom, hogy te mindent megtehetsz, és senki téged el nem fordíthat attól, a mit elgondoltál.
Péld. 21:30 Nincs bölcseség, és nincs értelem, és nincs tanács az ùr ellen.
Préd. 7:13 Tekintsd meg az Istennek cselekedetit; mert kicsoda teheti egyenessé, amit ô görbévé tett?
Ézs. 14:27 Mert a seregek Ura végezte, és ki teszi azt erôtelenné? Az ô keze fel van emelve; ki fordítja el azt?
Ézs. 43:13 Mostantól fogva is én az leszek, és nincs, a ki az én kezembôl kimentsen; cselekszem, és ki változtatja azt meg?
Jer. Sir. 3:37 Kicsoda az, a ki szól és meglesz, ha nem parancsolja az ùr?
 
Istent nem lehet megállítani kívánságai véghezvitelében:
Ézs. 46:9-10 Emlékezzetek meg a messze régi dolgokról, hogy én vagyok Isten és nincsen több; Isten vagyok, és nincs hozzám hasonlatos. Ki megjelentem kezdettôl fogva a véget, és elôre azokat, a mik még meg nem történtek, mondván: tanácsom megáll, és véghez viszem minden akaratomat;
Dán. 4:35 (4:32) És a föld minden lakosa olyan mint a semmi; és az ô akaratja szerint cselekszik az ég seregében és a föld lakosai között, és nincs, a ki az ô kezét megfoghatná és ezt mondaná néki: Mit cselekedtél?
Jel. 3:7 A Filadelfiabeli gyülekezet angyalának is írd meg: Ezt mondja a Szent, az Igaz, a kinél a Dávid kulcsa van, a ki megnyitja és senki be nem zárja, és bezárja és senki meg nem nyitja:
 
Isten gondviselésszerűen kormányozza a jót és a rosszat:
V Móz. 32:39 Most lássátok meg, hogy én vagyok, és nincs Isten kivûlem! Én ölök és elevenítek, én sebesítek és én gyógyítok, és nincs, a ki kezembôl megszabadítson.
1 Sám. 2:6 Az ùr öl és elevenít, Sírba visz és visszahoz.
1 Sám. 2:7 Az ùr szegénnyé tesz és gazdagít, Megaláz és fel is magasztal;
Jób 2:10 Ő pedig monda néki: ùgy szólsz, mint szól egy a bolondok közûl. Ha már a jót elvettük Istentôl, a rosszat nem vennôk-é el? Mindezekben sem vétkezék Jób az ô ajkaival.
Préd. 7:14 A jó szerencsének idején élj a jóval; a gonosz szerencsének idején pedig jusson eszedbe, hogy ezt is, épen úgy, mint azt, Isten szerzette, a végre, hogy az ember semmit abból eszébe ne vegyen, a mi reá következik.
Ézs. 45:6 Hogy megtudják napkelettôl és napnyugattól fogva, hogy nincsen több rajtam kivûl; én vagyok az ùr és több nincsen!
Jer. Sir. 3:38 Nem a Felséges szavától függ-e a rossz is, meg a jó is?
Ám 3:6 Ha megharsan a kürt a városban, nem riad-é meg a nép? Vajjon lehet-é baj a városban, a mit nem az ùr szerezne?
 
Isten szuverén gondviselésére adott megfelelő válasz:
Jób 2:10 Ő pedig monda néki: ùgy szólsz, mint szól egy a bolondok közûl. Ha már a jót elvettük Istentôl, a rosszat nem vennôk-é el? Mindezekben sem vétkezék Jób az ô ajkaival.
Jób 42:2 Tudom, hogy te mindent megtehetsz, és senki téged el nem fordíthat attól, amit elgondoltál.
Jób 42:5-6 Az én fülemnek hallásával hallottam felôled, most pedig szemeimmel látlak téged. Ezért hibáztatom magam és bánkódom a porban és hamuban!
1 Tim. 1:17 Az örökkévaló királynak pedig, a halhatatlan, láthatatlan, egyedül bölcs Istennek tisztesség és dicsôség örökkön örökké! Åmen.

1 komment

Címkék: gondviselés


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

toldigabor 2013.03.09. 16:05:21

Kedves Miklós!

Ezeket az igéket se feledd:
Mint a vizeknek folyásai, olyan a királynak szíve az Úrnak kezében, valahová akarja, oda hajtja azt! Péld 21,1
Ismét felgerjede az Úrnak haragja Izráel ellen, és felingerlé Dávidot ő ellenek, ezt mondván: Eredj el, számláld meg Izráelt és Júdát. 2Sám 24,1

Üdv: Gábor
süti beállítások módosítása