2010.08.16. 10:16 Krisztus rabszolgája

Titok sáfár (01)

barat: helló

rabszolga: hahaaa! hello! Vegre!

barat: most találtam valamit a wikipedián.

rabszolga: espedig?

barat: Protestánsok voltak az elsők a Reformáció Anabaptistáinak üldözésében. Zwingli maga eretneknek nyílvánította Mantz Félixet és 1527. január 5-én vízbe fojtatta őt, valamint Kálvin maga hagyta jóvá Servetus Mihály 1553. október 27-én, máglyán való megégetését „eretnekségéért”. Hét évvel korábban Kálvin így írt barátjának Farelnek: „Ha Servetus Genevába jön, én el nem engedem élve, ha hatalmamnak valamennyi súlya is van.”(Vallási Tudás Enciklopédiája, Baker Book House, 1950), és később: „..remélem hogy az ítélet halálbüntetést kér” (Walter Nigg: Eretnekek, 1962.

rabszolga: igen, a protestansok tovabb vittek a reformaciot. Servetus nem hitt a Szentharomsagban. tobbek kozott. nem biztos, hogy meg kellett volna olni, de ez mar tortenelem.

barat: ejnye bejnye Kálvin

rabszolga: a reformatorok megbotlottak peldaul a gyerek keresztsegnel is

barat: jó hogy nem akkor élünk

rabszolga: kepzeld csak el mit csinalna Kalvin a mai katolikus baptistakkal!

barat: mi is történelem lennénk

rabszolga: erdekes manapsag latni, peldaul, hogy mi sokkal kozelebb vagyunk teologiailag a prezsbiterianusokhoz, mint a "baptistakhoz", kiveve a keresztseget

rabszolga: mi kozben mar Spurgeon is azert szallt ki a baptista uniobol, mert az egyetlen dolog amiben meg egyet ertettek, a keresztseg volt, marmint a felnottkeresztseg. de azt nagyon jol tudjuk, hogy az nem lehet alapja egy unionak, mert megkeresztelkedni akarki tud.

barat: hmm, ezek a nézeteltérések már régen nem érdekelnek.

rabszolga: szerinted miert jelenik meg nikodemus tortenete a Bibliaban?

barat: ez egy jó Kérdés

rabszolga: koszonom szepen!

barat: azért, hogy néhány dolgot mi is tanuljunk belőle

rabszolga: pontosan!

rabszolga: es hinni csak azt lehet, amit tudsz is

rabszolga: egysegben lenni pedig csak ugy lehet, ha valamit pontosan tudsz, es mindenki egyet hisz

barat: ja

rabszolga: pont ezert siratjak annyit az egyseg hianyat manapsag a gyulekezetekben. mert nincs tiszta, vilagos tanitas, hanem csak lehetosegeket prezentalnak, es mindenki higyjen amit akar. epp ezert olvasom felhaborodva, hogy nem erdekelnek a nezetelteresek! akkor azt jelenti, hogy az egyseg sem erdekel.

barat: azért hihetnek egyet és mégsincs egység

rabszolga: NEM, EGYALTALAN NEM

rabszolga: ahol egy a hit, ott egyseg van!

rabszolga: pelda a mi gyulekezetunk is, es minden gyulekezet, ahol tiszta tanitas szol. persze, maradnak megertesi kulonbsegek, szintek, de tokeletes egyseg van.

barat: ok

rabszolga: mert a Biblia vilagos! nem homalyos. nem lehet egyszerre igaz ez is, meg az ellentete is.

rabszolga: az ujjaszuletes mukodesenek megertese kulcsfontossagu! ezert van nikodemus a Bibliaban. mar amennyire meg lehet erteni, hisz azt mondja, hogy titok, mint a szel fujasa. de attol meg a jeleket meg lehet figyelni, es kell ismerni!

barat: mióta áll fent a gyülekezetetek?

rabszolga: a gyuli kb 2001 ota van

barat: aha. hány ember szól hozzá a tanításhoz?

rabszolga: a gyulekezeti alkalmon belul ritkan, kevesen, utana es hetkozben a csaladi beszelgeteseken mindenki.

rabszolga: miket olvastal mostanaban?

barat: többnyire misszionk kiadványaiból

barat: a Biblia olvasásával hol tartasz?

rabszolga: a gyerekekkel felesegem peldabeszedeket olvas napkozben, mi kozosen pedig zsoltart es peldabeszedeket az asztalnal reggel, torteneteket egyutt este (tortenelmi konyvek es evangeliumok), es en egyedul reggel profetakat es leveleket.

barat: van valami gyerekbibliátok?

rabszolga: van, de nem abbol olvasunk

rabszolga: en forditom le nekik, hogy megertsek. gyakran meg is jelenitem!  az sokat segit. peldaul az "en vagyok, ne feljetek“, az nagyon tetszik nekik!

barat: próbáld meg eljátszeni az elveszett bárányt

rabszolga: hehe, az jo lesz! es mi van ha nem talalnak meg?

barat: he-he. te vagy a pásztor és az egyik, majd utána a másik a bárány akit megtalálsz és felteszed a válladra

rabszolga: megtesszuk!

rabszolga: kettovel meg megy egyszerre is, de harommal? (:

barat: kösz az ötletet „az asztalnál”

rabszolga: hat igen, nem 100%osan mukodik, de sokkal jobb mint este keson. ok is faradtak, es mi is, es hajlamosak vagyunk, hogy "csak imadkozzunk" pedig kovetelik a torteneteket.

barat: ismerős

rabszolga: es az asztalnal figyelnek, mert megszoktak hogy helyben ulnek, es akkor tanitast kapnak, nem tortenetet.

barat: Idezek: A megtérés az, amikor a bűnös ember megbánva a bűneit Istenhez fordul, és hisz Jézus érdemeiben. Ez tehát az ember döntése és felelőssége. Ez még akkor is így van, ha Isten az, aki megadja a megtérést (ApCsel 11,18; 2Tim 2,25). ember döntése és felelőssége. rabszolga: aha, vilagos

barat: „Amikor ezt hallották, mintha szíven találták volna őket, ezt kérdezték Pétertől és a többi apostoltól: ’Mit tegyünk, atyámfiai, férfiak?’ Péter így válaszolt: ’Térjetek meg, és keresztelkedjetek megvalamennyien Jézus Krisztus nevében, bűneitek bocsánatára, és megkapjátok a Szentlélek ajándékát.’”(ApCsel 2,37-38) Amikor ezt hallották, mintha szíven találták volna őket.

rabszolga: vilagos. meg senki sem udvozult, aki meg nem tert volna. a megteres egy esemeny, meg kell tortenjen.

barat: aha. Ennek fényében az evangélium hirdetésekor hivatkoznunk kell az emberek felelősségére, döntésre kell őket felszólítanunk, világossá kell tennünk, hogy nekik kell megtérniük Istenhez és hinniük az evangéliumban.

rabszolga: es meg is fognak.

barat: és mi van ha valaki nem akar?

rabszolga: nem is annyira "kell" hanem szukseges, azt kell inkabb hangsulyozni. eloszor senki sem fog akarni. az elejen senki sem akar. nem csak valaki nem akar, hanem senki sem akar. epp ez utal a kegyelem es a szeretet nagysagara! azt adni valakinek amit nem akar, nem ker es nem keres, tudva azt, hogy az jo lesz neki, es a vegen majd nagyon megkoszoni.

barat: csak akkor akar, ha Isten lelke megszólítja.

rabszolga: megszollitja? ezt kellene definialni! megszollitja es mit mond neki?

barat: azt hogy Isten nélkül aláírhatja a végrendeletét.

rabszolga: mi az elso dolog amit mond neki? pontosabban mi az elso dolog amit tesz vele? ne felejtsd el, ez nagyon olyan mintha egy sotet anyamehben turkalnank, probalva megtudni, hogyan is mukodik az ujjaszuletes. janos 3:8, predikator 11:5. en ugy latom, hogy eletre kelti, hogy hallja az ige uzenetet, nem csak a fulevel, hanem az ujonnan letrejott szellemi fulevel. es legnagyobb valoszinuseggel ez olyankor tortenik, amikor egy Szent Istenrol es egy bunos emberrol beszelnek neki. tehat amikor a Lelek szol az emberhez, elhiteti vele Isten letezeset (ha ezt a termeszet csodainak szemlelesen keresztul nem sikerult elerni). utana Isten szentseget.  Isten haragjat a bun miatt. Isten jogat, hogy iteljen, es hatalmat, hogy elkapja azokat, akik nem tettek eleget a megteres parancsanak. ezzel egyidoben, kontrasztban sajat bunosseget, elveszett voltat, es utana a hit bizakodo, remenykedo, Isten szavara tamaszkodo reszet. amikor bocsanatot ker, valtozast iger, es megnyugszik, megbekel Istennel. es mindvegig a Szent Szellem munkalja az akaratot, a szavakat, a gondolatokat, mindent. es a megszentelodesben is a Szent Szellem adja az akaratot a kitartasra. O tartja meg a hitet bennunk, mert Isteni hit, nem emberi, hamis hit. „Én is, amikor megérkeztem hozzátok, testvéreim, nem úgy érkeztem, mint aki ékesszólás vagy bölcsesség fölényével hirdeti nektek az Isten bizonyságtételét. Mert úgy határoztam, hogy nem tudok közöttetek másról, csak Jézus Krisztusról, róla is mint a megfeszítettről (1Kor.2). (hmm, semmi pantomim, hivo rock, dobszolo, semmi?)

Az evangelium lenyege a feltamadas tortenete, egy buntelenul megfeszitett helyettesito aldozat feltamadasanak tortenete. lehetne ennel hihetetlenebb tortenetet kitalalni? ugyanakkor ennyire egyszerut? „És én erőtlenség, félelem és nagy rettegés között jelentem meg nálatok.“ hmm, erzed ezt mikor bizonysagot teszel valakinek? „Beszédem és igehirdetésem sem az emberi bölcsesség megejtő szavaival hangzott hozzátok, hanem a Lélek bizonyító erejével“ (1Kor.2). Nem kell tord a fejed, hogy valami szuper ervet kitalalj, ahoz hogy meggyozz embereket. te csak egy cso vagy. szocso. jajj annak aki az uzenetet torzitja! Kidobjak hisz hasztalan, art a beszelonek. A Lelek gyoz meg bunosseg felol, a Lelek bizonyit. Es miert annyira fontos helyesen csinalni? “hogy hitetek ne emberek bölcsességén, hanem Isten erején nyugodjék.”

barat: eddig minden világos

rabszolga: hogy majd evek mulva ne azon morfondirozzak, hogy vajon elegge akartam amikor dontottem, stb. hanem tudjam azt, hogy en nem is akartam, nem is kerestem, nem is lettem volna kepes hinni. Ha megis azt talalom, hogy hiszek, az biztos Istentol van.

barat: azért felkészülés is kell. Pál is tudta, mit akar mondani

rabszolga: kell a felkeszules, kell tudni, hogy mit beszelsz. de szerintem gyakran belefutunk abba, hogy tulmagyarazzuk, eppen azert mert mi magunk is bolondsagnak gondoljuk az evangeliumot.

barat: hmm

rabszolga: nem hisszuk hihetonek, ezert modositjuk, magyarazzuk, forgatjuk. figyeld meg Istvan predikacioit, Pal predikacioit az apcselben: mintha tortenelem lecke lenne. esemenyek felsorolasa, es itelethirdetes. ti is kemeny szivuek vagytok mint atyaitok

barat: Higgy az Úr Jézusban és üdvözülsz...

rabszolga: nem nem, az nem predikacio! ne viccelj velem! melyik normalis ember elegedne meg ennyivel? A „Higgy az Úr Jézusban és üdvözülsz” reszt megelozte egy predikacio, vagy kovette egy magyarazat.

barat: ok, ez a leegyszerűsítés, mivel a börtrönör kérdezte, hogy mit tegyen ahhoz, hogy üdvözüljön.

rabszolga: nem lehet hinni valakiben, akit nem ismersz. illetve lehet, de hamis hit lesz. a bortonor vagy hallotta Palt predikalni tegnap, vagy normalis ember leven megkerdezte: ki az a Jezus, hogy higyjek benne!

barat: tudot az eseményekről, tehát nem volt újkeletű dolog.

rabszolga: vilagos!

rabszolga: mint a janos 9ben a vak: ki az, hogy higyjek benne? ez egy normalis kerdes! “Meghallotta Jézus, hogy kiközösítették, és amikor találkozott vele, megkérdezte tőle: "Hiszel te az Emberfiában?" Ő így válaszolt: "Ki az, Uram, hogy higgyek benne?"

barat: és a többi 9 leprás aki meggyógyult?

rabszolga: hat az valoszinu nem tert meg

barat: ott is volt 1 aki visszajött és leborult Jézus lábai elé.

rabszolga: de Ismeri az Ur az oveit! 2 tim 2:19 „Az Isten által vetett szilárd alap azonban megáll, amelynek a pecsétje ez: "Ismeri az Úr az övéit, és hagyja el a gonoszt mindenki, aki az Úr nevét vallja!"

rabszolga: erted?

barat: eléggé

rabszolga: szilard alap, biztos ugy, lepecsetelve!

rabszolga: az Ur ismeri, mi pedig abbol ismerjuk az Oveit, hogy azok elagyjak a gonoszt!

rabszolga: tehat mi is ismerhetjuk, es magunkat is. udvbizonyossag? 1 Janos. Annyira kar, hogy hamis evangeliumot hirdetnek! olyat ami nem is jo hir! amit alig lehet megszerezni, utana konnyen el lehet vesziteni, az nem jo hir. nincs is remenyuk sokaknak. és kérem, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus Istene, a dicsőség Atyja adja meg nektek a bölcsesség és a kinyilatkoztatás Lelkét, hogy megismerjétek őt; és világosítsa meg lelki szemeteket, hogy meglássátok: milyen reménységre hívott el minket, milyen gazdag az ő örökségének dicsősége a szentek között, ef. 1:17-18. hivoknek ir! szellemi csecsemoknek, hogy ismerjek meg apukajukat, tudjak meg hogy kicsodak. legyen identitasuk. a mi identitasunk Istenbol derivalhato. nelkule semmik vagyunk. megszuletni ugy is lehet, hogy nem tudod hogy mukodik a genetika, de szulo lenni mar nehezebben! jo ha van egy kis fogalmad, hogy mukodnek a dolgok. Aki lelkileg gyermek, csak mama/papasdit jatszik az evangeliummal. a lelki felnott felelosen meghajol Isten elott, es azt mondja: Hát ki az az Apollós, és ki az a Pál? Szolgák csupán, akik által hívővé lettetek; mégpedig ki-ki úgy szolgál, ahogy megadta neki az Úr. Én ültettem, Apollós öntözte, de a növekedést az Isten adta. Úgyhogy az sem számít, aki ültet, az sem, aki öntöz, hanem csak Isten, aki a növekedést adja. Jujj! tudtad, hogy nem szamitasz? vagy megis? „De hogyan hívják segítségül azt, akiben nem hisznek? Hogyan is higgyenek abban, akit nem hallottak? Hogyan hallják meg igehirdető nélkül?“ mekkora tisztelet! dicsoseg nulla, de tisztelet sok. Isten ugy latta jonak, ugy dontotte el, hogy nem szol egyenesben, hanem emberek altal! neha joga van, es meg is tette egyenesben is, allatok altal is, de nem az a gyakori. „Mert nem azért küldött engem Krisztus, hogy kereszteljek, hanem hogy az evangéliumot hirdessem, de nem bölcselkedő beszéddel, hogy a Krisztus keresztje el ne veszítse erejét. a kereszt elveszitheti erejet? igen, a bolcselkedo elhomalyoshithatja Isten tanacsat, mint Job es baratai! „Mert a keresztről szóló beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek, de nekünk, akik üdvözülünk, Istennek ereje. Mivel tehát a világ a saját bölcsessége útján nem ismerte meg Istent a maga bölcsességében, tetszett Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által üdvözítse a hívőket.“  bolondsagokat beszelunk.

barat: eddig minden világos, nem értem mi az amit ti jobban tudtok/hisztek mint mi?

rabszolga: miota vagy kalvinista?

barat: én nem mondtam, hogy kálvinista vagyok. de annyit tudok, hogy ki jött el értem, halt meg értem és hogy ki szólított meg és mondta meg, hogy bűnös vagyok. azt is tudom, ki mondta meg nekem, hogy amit kapok tőle az messzemenően több mint amit a világ ad. és ugyancsak Ő mondta, hogy senki sem választhat el szerelmétől.

rabszolga: akkor tegyek fel nehany kerdest: honnan van a hit?

barat: a hit onnan van, hogy hallottam.

rabszolga: ez mind szep es jo, de igy mondjak azok is, akik azt mondjak, hogy ha ok nem akartak volna, Isten akarata keresztul lett volna huzva.

barat: volt néhány ember, aki mondott pár dolgot, aztán eljött az idő amikor mindez világosá is vállt számomra

rabszolga: vilagossa valt? hogyhogy? meg probalkozz, mert a valaszod santit!

barat: na…

rabszolga: hany ember van aki hallotta, es megsem hitt? hogy lehet?

barat: kérdezd meg tőlük

rabszolga: semmi szukseg. a valasz a Bibliaban van.

barat: az üdvösség egy személyes dolog Isten és ember között

rabszolga: tenyleg? es akkor mi miert piszkaljuk a dolgot?

barat: az előbb említetted a szócsőt

rabszolga: miert akarsz embereket udvoziteni, ha Isten es ember dolga

barat: miféle kérdés ez

rabszolga: hat azt mondtad, hogy szemelyes dolog

barat: én azt mondtam, hogy nem dönthet senki helyetted. amikor kimondtátok az Igent felesegeddel, nem piszkált jóapád hátulról, hogy fiam most ezt kell mondani

rabszolga: aha, ok. Istent sem lehet meggyozni, hogy kegyelmezzen valakinek! „de ti nem hisztek, mert nem az én juhaim közül valók vagytok. janos 10:26. varom a valaszod, a teljes valaszt a hit kerdesre.

barat: a hit kerdesere a valaszom már megírtam fent.

rabszolga: megirtad? en is megirtam, hogy nem kerek, nem teljes, nem biblikus. ferditi az igazsagot

rabszolga: hol van a kulonbseg egy hivo es egy hitetlen kozott? bennuk, vagy Istenben?

barat: hallod az Igét, Isten megmutatja neked, hogy valójában ki is vagy.

rabszolga: ahoz, hogy megmutassa, ujja kell szuljon! a vak nem lat, nem hall

barat: de tudja, hogy se lát se hall

rabszolga: nem tudja. semmit sem tud. vak, santa, rab. meg van kotozve

barat: csak koldulni?

rabszolga: semmit. semmit. semmit. semmit.

barat: semmit…

rabszolga: csak lebeg a buneiben, tehetetlenul, a szellemi igazsagok irant ontudatlanul! a hirdetett szellemi igazsagokat megerteni keptelenul! (1Kor.2:14).

barat: kezd kiéleződni a dolog

rabszolga: ezt ugy hivjak, hogy monergizmus. Isten egyedul szul ujja, es te nem jarulsz hozza, nem is keresztezheted akaratat.  csak ugy tudtad idaig is azt mondani hogy egyetertesz, ha feluletesen olvastad az irottakat es idezett igeket is. nem szamit csak Isten! hiaba predikalsz, ha Isten a draga iget nem szokkenti szarba, a magbol termeszetfeletti, teremto kozbelepesre lesz csak noveny. pontosan igy van az igevel is. ezert hasznalja a biblia ezeket a kepeket, meg a szuletest! a te gyermeked akart megszuletni? akarata hozzajarult az esemenyhez?

barat: erről már beszéltünk

rabszolga: ok, nem ismetlem!

barat: de van még egy dolog a szülésben

rabszolga: espedig? hogy kell akarjon kijonni? (:

barat: te, vagy feleseged döntötted el, hogy a gyerek ki akarjon jönni? persze erre is megvan a válaszod…

rabszolga: a legszomj, az oszton, amit nem kert, a meh szoritasai, amit nem tud uralni, azok hozzak ki a babat! tudod mi a kulonbseg vegso soron a ketto kozott?

barat: hmm…

rabszolga: hogy embereknel megtortenik a halvaszuletes, de Istennel nem. o romolhatatlan magont hint, es nem ter vissza eredmeny nelkul. “Mert az Isten szerinti (akarata utani) szomorúság megbánhatatlan megtérést szerez az üdvösségre, a világ szerinti szomorúság pedig halált szerez (2Kor. 7:10). Istennek nincsenek halvaszuletett gyermekei! miert?

barat: na?

rabszolga: mert nem lenne az O dicsosegere! mert szegyenletes dolog hullat szulni, vagy elvesziteni a gyereket. elvesziteni csak egy ember tud, Isten nem.

barat: de te most emberi példával jöttél

rabszolga: minden pelda emberi, es minden emberi pelda es foldi dolog arra van, hogy szellemi igazsagokat abrazoljon, amennyire ez lehetseges!

barat: ezek szerint a példák is csak bizonyos százalékban működnek

rabszolga: Pal is azt mondja, ferfi/no, egyhaz/Krisztus. de o a szellemirol beszel! miert? mert az volt elobb, es az lesz orokke! a testi van a szellemi hasonmasara keszitve, es nem forditva. az ember nem veletlenul es hiaba ferfi, es no. meg a nemi szerveink, es a nemiseg sem veletlenul vannak igy csinalva! gondold vegig: mi lenne, ha a no termekenyitene meg, es a ferfi hordana ki a gyereket? Isten, leven him nemu, nem olthetett volna emberi format, ugy ahogy azt Jezus Krisztuson keresztul tette. Isten mikor az embert tervezte, utat is csinalt maganak az emberisegbe! tudom nem konnyu, de gondold vegig!

Szoval, vissza az ember megteres elotti allapotahoz, mert itt dol el minden. ha jol elasod, es bebetonozod a bunos embert, csak egy ut van: a szuveren kegyelem utja. Viszont ha mas utat valasztasz, meglopod Isten dicsoseget, es hamis uzenetet hirdetsz. "csak" ennyi. „Sőt azokat választotta ki az Isten, akik a világ szemében bolondok, hogy megszégyenítse a bölcseket, és azokat választotta ki az Isten, akik a világ szemében erőtlenek, hogy megszégyenítse az erőseket: és azokat választotta ki az Isten, akik a világ szemében nem előkelők, sőt lenézettek; és a semmiket, hogy semmikké tegye a valamiket; hogy egyetlen ember se dicsekedjék az Isten színe előtt. Az ő munkája az, hogy ti a Krisztus Jézusban vagytok. Őt tette nekünk Isten bölcsességgé, igazsággá, megszentelődéssé és megváltássá, hogy amint meg van írva: "Aki dicsekszik, az Úrral dicsekedjék."

„A Lélek és a menyasszony így szól: "Jöjj!" Aki csak hallja, az is mondja: "Jöjj!" Aki szomjazik, jöjjön! Aki akarja, vegye az élet vizét ingyen!” A lelek is kell szoljon, a menyasszony is. en mondom a hangommal, a Lelek szolit a belso, ellenalhatatlan elhivassal! erdekes, hogy mi jon utana: “Én bizonyságot teszek mindenkinek, aki a prófécia eme könyvének beszédeit hallja: Ha valaki hozzátesz ezekhez, arra az Isten azokat a csapásokat bocsátja, amelyek meg vannak írva ebben a könyvben”

barat: szóval, aki nem ti hozzátok tartozik, az mind hozzátesz vagy pedig kivesz?

rabszolga: erdekes, hogy itt mar vag az eszed!

barat: eddig nem vágott?

rabszolga: figyelj, barat, most szemelyesebben es baratiabban:

barat: gyorsam mert közben dolgozom is

rabszolga: az egyik egy atkozott hamis tan, ami a legertekesebb dolgot a vilagon hivatott meghamisitani: az evangeliumot. a masik a Biblia tanitasa, a teljes Biblia. lasd Ezs: 42, 49, 61, janos 8, 1 kor2, roma 8, az ember bunos allapotarol, mennyire halott... ha ezt helyesen erted, akkor mar helyesen erted a tobbit is, ami ugyancsak a Bibliaban van. sajnos, evekig csak ezt tanitottak, es megtanultuk csak azt latni. de hamis, es mindenek felett: nincs benne sem mento ero, sem megtarto ero, sem remeny, sem orom. ezt sajat tapasztalatombol tudom mondani. kivanom, hogy megismerd az igazit, mert elszalsz tole! egyetlen szo foglalja ossze: dicsoseges.  nem csak szep, erdekes, jaj de jo, hanem dicsoseges! a teljes Biblia! Isten akaratanak semmi es senki nem tud ellene allani Isten dicsosege meg az is, hogy sokszor a hamis, santito feligaz uzenettel is ujja tud szulni, ha a lenyeg benne van. tudjuk jol, hogy megteretlen emberek predikaciojara is tertek meg szamosan. „Mert ahogy az Atya feltámasztja a halottakat, és életre kelti őket, úgy a Fiú is életre kelti azokat, akiket akar, janos 5:21. ezt sokan elfelejtik, mikor azt mondjak, hogy Isten nem tesz valamit, ha az ember nem akarja. micsoda felfuvalkodas! „aki az ő dicsőséges testéhez hasonlóvá változtatja a mi gyarló testünket, azzal az erővel, amellyel maga alá vethet mindeneket, Filipi 3:21. az emberi buszkeseg kuzd Isten ellen. az emberben levo bun, hogy Isten akar lenni, autodeterminalo, sajat ura. de EZ NEM IGAZ: Isten az UR! kb ennyi...

barat: ok

rabszolga: aki nem a Bibliat hirdeti, az hozzatesz, vagy kivesz, es annyira latvanyosan, hogy meg a vilag is gyakran megvet erte. vezesd le erveleseidet a vegig, nezd meg mekkora butasagokat kenyszerulsz mondani! peldaul: a kegyelem mindenkie! tenyleg? ez az aki nem hall Jezusrol, azzal mi van? vezesd tovabb, lassuk hol kotsz ki.

barat: még kell gondolkozzak rajta

rabszolga: jo. es befejezesul ennyit: hogyan/mit imadkozol a munkad eredmenyessegeert, gyermekeid megtereseert? szo szerint.

barat: micsoda?

rabszolga: hogy szol egy imadsagod amit egy megteretlen ember megtereseert mondasz el?

barat: számít az, hogy miként imádkozom? Isten már előre eldöntötte (ez is lehet egy megközelítés)

rabszolga: ez egy buta kerdes, inkabb kotekedesnek veszem, es nem haragszom meg erte. remelem nem gondoltad komolyan, es meg tudod valaszolni magadnak, oszinten remelem. szerintem nagyon szamit, hogyan imadkozunk, kulonben miert olvasnank Daniel imadsagat? (Daniel 9), vagy a vamszedo es farizeus imadsagat, az Uri imat? kulonben az en kerdesem is oszinte, es megvilagositonak szantam, nem kicsufolonak!

barat: azért imádkozom, hogy Isten érintse meg őket, győzze meg őket, adjon nekik életet.

rabszolga: na latod?! gyozze, adjon, stb. Hat nem tett meg Isten mindent amit tehetett azzal, hogy meghalt Krisztus a bunokert? Meg kell tegyen Isten valamit, hogy az emberek megterjenek? Esetleg tesz is, es esetleg azokat a cselekedeteket is Krisztus vere vasarolta meg? Esetleg az arminianusok korlatozzak helytelenul Krisztus aldozatat, es nem a kalvinistak? Mi jobb, egy szeles hid, mely nem visz at a folyon, vagy egy szuk hid, mely atvisz? Az enekeinkben is ott van meg, es az imaban elkerulhetetlen, mert azert meg annyira pofatlan nem lett az ember. imainkban elismerjuk Isten szuverenitasat, es azt, hogy O kell tegyen valami tobbet annal, hogy "csak" meghalt ertunk a kereszten. sokan ezt szajkozzak, hogy Isten mindent megtett erted, a tobbi a te dolgot. Ez egy oriasi hazugsag! es hala Istennek, hogy o adja az akarast, az erot is a veghezvitelhez. nem vilagos, hogy O minden, es dicsosege a kerdes. Isten dicsosege pedig mindennek az oka es celja! ez az elso, mindenek elott. Isten magaert tesz mindent, Ezsaias 48:11.

barat: és az embernek mit mondasz?

rabszolga: a hitetlennek?

barat: pontosan

rabszolga: hogy letezik Isten, hogy szent, bungyulolo, bosszuallo, igazsagos, hatalmas, es lesz egy iteletnap. DE, Isten szeret, kegyelmes, es beket akar a bunos emberrel. ez egyedul csak a helyettesito aldozaton keresztul lehetseges. aki hisz, udvozul.

barat: áhá, akar

rabszolga: akar, igen, mi ebben a rossz?

barat: szóval mit kell tegyen az ember? csak hinnie kell?

rabszolga: semmit se kell tegyen. Janos 6:28 „Mondának azért néki: Mit csináljunk, hogy az Isten dolgait cselekedjük? 29 Felele Jézus és monda nékik: Az az Isten dolga, hogy higyjetek abban, akit õ küldött. nincs csak a Bibliaban. egy parancs van, es a kell sincs ott. ne higitsd le a dolgot a csakkal!

barat: ok

rabszolga: ami az ember szamara lehetetlen, az Istennel lehetseges. pont errol beszeltem az elobb! errol a kenyszerrol, hogy megkonnyitsuk a dolgot. a csak szo pont arra utal.

barat: te meg ne iktasd ki

rabszolga: Isten orizzen, es latja a szivem es hallja minden szomat, en nem iktatom ki. azt hiszik sokan, hogy ha hozzateszik: csak higy, akkor konnyebb lesz az embernek hogy higyjen. nem, a hit Isten ajandeka, tole ered, ha van, azert van mert adta. nem mindenkie a hit. erre nem valaszoltal, de megmondom en: efezus 2:8, filipi 1:29, Hoseas 2:22, es meg megannyi vers, amelyik vilagosan mondja: az Istentol kapott hit! aki nem hisz, az azert nem hisz, mert nem kapta DE nem azert karhozik el, mert nem kapta, hanem azert mert bunos. annyira bunos, hogy hinni keptelen, hinni akarni is keptelen. akarata a satan rabja.

barat: jó, megkapja a kisfiad a kisautót és már játszik is vele, mielőtt a kezét kinyujtaná és átvenné, vagy elveszi tőled de még meg sem fogta?

rabszolga: baratom, a bunos egy kalitkaban van, hogy nyujthatna a kezet a szabadulas utan? miert hivjak Jezust szabaditonak? azert mert a bunos ember vak, nem tudja hova kell nyujtani a kezet. a keze szaraz is. nezd csak a gyogyitos peldat: elobb meggyogyult a keze, utana engedelmeskedett a parancsnak, hogy nyujtsa ki a kezet. Isten igeje arra szollit fel, hogy olyasmit tegyunk, amire keptelenek vagyunk! terj meg, higy, de keptelen vagy ra. es akkor mi van? bolondsagnak tunik? igen, annak, mint a jarni nem tudo gyereknek azt ismetelgetni, hogy gyere ide, es megis azt tesszuk.

rabszolga: a hit Isten ajandeka, tole ered. egyet tudsz erteni ezzel? ne is beszeljunk arrol, hogy a peldad mennyire santit!

barat: na

rabszolga: a bunos ember nem hasonlit a gyermekre, aki akarja a jatekot. Isten igeje azt mondja, hogy a bunos nem keresi Istent! az ember vetkezni szeret es akar, nem Istenhez terni.

barat: de ajándékról is beszéltünk?

rabszolga: igen, sajnos meg az ajandek szot sem ertik sokan helyesen. ajandek az ajandek, nem pedig lehetoseg. az el nem fogadott ajandek az csak egy elszalasztott lehetoseg, nem ajandek, de mi az orok eletet ajandekba kapjuk. meg az elozo mondathoz: zsoltar 14: Azt gondolja magában a bolond, hogy nincs Isten! Romlottak és utálatosak tetteik, senki sem tesz jót. Az ÚR letekint a mennyből az emberekre, hogy lássa, van-e köztük értelmes, aki keresi az Istent?  Mindnyájan elfordultak tőle, egyaránt megromlottak. Senki sem tesz jót, egyetlen ember sem. Mindnyájan tévelyegtünk, mint a juhok, mindenki a maga útját járta. De az ÚR őt sújtotta mindnyájunk bűnéért, Ezsaias 53:6. senki sem keresi az Istent. annyire bunos es vak, hogy hattal van Istennek, es szavaval, akarataval nem torodik, epp ezert jogosan jutna karhozatra. de Isten megfordit! azt tudtad, hogy Isten terit meg? „Isten elsősorban nektek támasztotta fel és küldte el Szolgáját, aki megáld titeket azzal, hogy mindenkit megtérít a maga gonoszságából“ Apcsel 3:26. mindenkit? vegul biztos nem, csak a valasztottakat. es megis van jogunk mindenkinek mondani? igen, igy szol a parancs. nem mi valasztunk, nem mi valogatunk. pontosabban nem kellene, de sajnos azt tesszuk, nem csak a kalvinistak, hanem az arminianusok is. megvannak a jeloltjeink, akik valoszinuleg megternenek, akiknek mar csak egy lepes kell. vajon Pal apostolra ki vetett volna szemet, hogy megteritse?

barat: és a többiek? akik nem jelöltek?

rabszolga: melyik tobbiek? akik nem ternek meg? meghalnak buneikben. jogosan, Isten szerint

bar sokan ezt is vitatjak, hisz mifele beszed az, hogy egyetlen ember egyetlen buneert mindenkit halalra itelni. igazsag ez? mifele Isten tesz ilyet? hat a haromszor Szent Isten! nem erdekes, hogy nem azt mondja: szereto, szereto, szereto, jo, jo, jo, hanem Szent, Szent, Szent! egy masik pelda: ha valakinek van egy halalos betegsege, letezik gyogyszer, de az orszagban nem kaphato es kulfoldrol nem erkezik idoben, akkor az illeto ha meghal, miert hal meg? szerintem azert, mert beteg volt! (foleg ha meg tehet is rola, hisz minden betegseg vegso soron a bun miatt van). akarmennyire is "igazsagtalannak" is tunne a dolog

barat: nézőpont kérdése

rabszolga: pontosan, hogy nezopont kerdese! ez jol bizonyitja a meghomalyosodott latasodat, a gonosz szemedet!

barat: nahát

rabszolga: kepes lennel vitaba szallni a szolo uraval is, mint a tobbi csicskas!

barat: micsoda? ezt nem értem

rabszolga: mindjart magyarazom, csak talaljam meg... mate 20:1-16ig. ezek lennenek a kulcsszavak: korán reggel kiment, hogy ... fogadjon/szerzodjon. 1Mozes 2:17 „de a jó és a rossz tudásának fájáról nem ehetsz, mert amikor eszel róla, meg kell halnod.“ Szerzodes. Megegyezett. ez az egyetlen egyezseg, fogadas all Isten es ember kozott: amikor vetkezel, meghalsz. semmilyen mas igeret nem szol, semmilyen mas kotelessege nincs Istennek az ember fele: ami jogos/igazsagos, megadom nektek. azt gondolták, hogy többet kapnak (az igertnel, a szerzodottnel). azt gondoltak, hogy nem az eredeti megegyezes szerint kapnak, hanem annal tobbet, jobbat, mivel masok, (emberi, gonosz szemmel nezve) erdemukon felul kaptak, es ez a gonosz szem szamara igazsagtalannak tunik. a kegyelmi kivalasztas igazsagtalannak tunik. azt hiszik sokan ma is, ha mas bejut, en is bejutok, nem kapom azt ami jogos, hanem tobbet annal. zúgolódni kezdtek. Barátom, nem bánok veled igazságtalanul (amikor kegyelmezek, nem igazsagtalanul banok, hanem tobb mint igazsagosan, mert egyszerre gyakorlok igazsagot Krisztus halalbuntetesen keresztul es kegyelmet is). Nem egy dénárban egyeztél-e meg velem? Vedd, ami a tied, és menj el. Én pedig az utolsónak is annyit akarok adni, mint neked. Hát nem szabad-e nekem azt tennem a javaimmal, amit akarok? Vagy a te szemed azért gonosz, mert én jó vagyok? Igy lesz az iteletkor is: Igazsagtalannak fogjak nevezni Istent! Pedig az udvosseg a mi Istenunke es O osztogatja.

Mit mondjunk tehát? Igazságtalan az Isten? Szó sincs róla! (Roma 9:14). Ezek utan elnemulnak!

„Tudjuk pedig, hogy amit a törvény mond, azt a törvény alatt élőknek mondja, hogy elnémuljon minden száj, és az egész világot Isten ítélje meg“, Roma 3:19. „Mert Isten mindenkit egybezárt az engedetlenségbe, hogy mindenkin megkönyörüljön“ Roma 11:32. amikor elotte fogunk allani, mindenki latni fogjak mar, a megtertek is, hogy megterni annyira lehetetlen volt szamukra, hogy az, hogy kibekulve allhatnak Isten elott, csakis csoda folytan tortenhetett, Jezus verenek fedezeseben. Isten mindenkit engedeltensegbe zart, megengedte, hogy a bun engedetlenne tegyen mindnekit, hogy az egyeduli szabadulas csakis konyorules altal legyen, nem pedig onerobol vagy erdembol. szoval, a kegyelem osztogatasa igazsagtalannak tunhet az elveszendoknek, pedig nem az. ha meltan viseled buntetesed, nem igazsagtalan az, ha a masik felmentest kap, te pedig nem.

barat: bocsi mennem kell

rabszolga: ok, meg beszelunk. Isten aldjon!

 

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.