2010.08.18. 14:56 Krisztus rabszolgája

Titok sáfár (02)

Titkokat beszelunk meg egy barattal. Barat kezdi, feketevel. Rabszolga valaszol, kekkel. Akinek van fule a hallasra, hallja!

 

Barat, kaprazik a szemed! Nezed az iget, es felrenezed. Latod, de nem latod. Nezed a puzzlet, az ige egyet mond, te mast latsz. Szornyu allapot. Valahanyszor olvasom soraidat, leragom a kormom az izgalomtol, es az elkepedestol.

Van ket pont amibe kapaszkodok, ami miatt meg remenykedek, es kivanom, hogy vegre feljnojj: 1- amikor Isten akarja, meg tudja nyitni a szemed, hogy meglasd az igazsagot, es az egesz Biblia atertekelodjon, 2 – ha tobbet olvasod a Bibliat, gyorsabban, sorozatosabban es melyebben, nagyobb a valoszinusege, hogy ez meg fog tortenni, hisz ez az (majdnem azt mondtam, hogy egyetlen) egyik eszkoz, hogy meggyozodj. A masik a Szent Lelek. A Biblia tele van a kegyelem tiszta tanitasaval es helyes ertelmezesevel, de addig amig nem olvasod, nincs mirol meggyozzon. Pont mint az ujjaszuleteskor: ha en a baratommal focirol beszelek es nem Jezusrol, nem a szent Istenrol es a bunos emberrol, maga a szuveren Lelek sem kepes ot meggyozni bunossege felol. Ezt Isten igy tervezte el, igy latta jonak, hogy minket ezzel a resszel megtiszteljen a nemzes folyamataban, a hit terjeszteseben, az udvosseg munkajaban.

Most hallgattam egy igehirdetést Cseri Kálmántól. (Mo. legismertebb, evangéliumi keresztyén egyházakban elismert, biblikusan tanító református lelkésze. Bár valószínűleg ismered.)

Cseri Kalmant ismerem, de ha a szuveren Istent es az udvossegre valo kivalasztast nem erti, vagy nem akarja elismerni, sajnos sem nem biblikus sem nem reformatus lelkesz. Dehat hogy meglasd, hogy igazam van, ahoz megint sok mindent el kellene olvass. A Westminsteri hitvallasra azt mondtad ordogi, a Baptistara nem reagaltal. Az, hogy valaki azt mondja magarol, hogy baptista, nem azt jelenti, hogy az is.

Az alábbi tanítást emelte ki az istentiszteleten:

Lk 11,13
Ezért ha ti, bár gonoszok vagytok, tudtok jó ajándékokat adni a gyermekeiteknek, mennyivel inkább fog a ti mennyei Atyátok Szent Szellemet azoknak, akik kérik tõle!”  

Tudjuk, hogy "a hit hallásból van, a hallás pedig Isten igéje által",

Ha csak ennyit tudunk, akkor semmit sem tudunk, mert ez egy fel igazsag, es minden feligazsag egy teljes nagy hazugsag. Azt mondani, hogy a hit hallasbol van, pont olyan mintha azt mondanam, hogy Oli es Matyi az en gyermekem. Ok nem csak az en gyermekeim, hanem Katiei is! Ugyanigy az ujjaszuleteshez is ketto kell: az ige (vagyis mi, a hirdetok, de ez vilagos a beszelo szamara is, mivel taglalja lejebb a felelossegunket), de egyedul az ige nem eleg, ezert azt mondani, hogy a hit hallasbol van egy nagy amitas, hazugsat, csonkitas, es gyuloletes. Nem csak hogy nem hallasbol van, hisz a hallas senki, es senkibol nem johet semmi, hanem meg belolunk sem, mert nincs bennunk semmi jo, meg hallo fulunk sem, hogy meghalljuk az iget. A hit a Lelek munkalkodasanak az eredmenye az ige altal. Az ujjaszulesnek az eredmenye.

... ezért nagy felelősségünk, hogyan hirdetjük, hogyan adjuk tovább Isten igéjét.

Ez legalabb helyes, es kovetkezetes konkluzioja az igazsag ferditesenek. Magyaran, a beszelo szerint: ha nem tert meg valaki, en vagyok a hibas. Ha en jobban csinalom kovetkezore, nagyobb az esely hogy lesz eredmeny. Ennek a kovetkezmenye az, hogy ha nem latunk megterest, akkor modositjuk az uzenetet, esetleg az istentiszteleti rendet. Beszurunk olyan eneklest es enekeket, amelyek felkorbacsoljak az erzeseket, hogy bizseregjen a szor a boron, es mindenki azt higyje, jelen van a Lelek, pedig dehogy. Tehat az igazsagnak a felreertese hamis praktikakba uz, mikozben a helyes megertes Isten ele uz terdre hullva. A kegyelmet erto ember tudja: Isten kell cselekedjen, hogy valtozas tortenjen. Isten kegyelmeert es irgalmaert konyorog, hisz az hoz valtozast. Akinek addig nem volt kegyelem, imank utan lett kegyelem. Igen, a valtozhatatlan Isten meggondolja magat, mi pedig rajovunk, hogy amaz valasztott volt, es Isten munkalta elete korulmenyeit, hogy hallja meg az iget, benne pedig munkalta a hitet, bennem az engedelmesseget az ige hirdetesenek parancsa irant, es a kozbenjaro szereto imat es mentenivagyat, azaz a megszentelodest.

Szoval a felreertes egyreszt ilyeszto, masreszt ellentmond az 1kor3:6-7nek, es sok mas, kovetkeztetett igazsagnak is. Pl: ha mindent megtettetek, csak haszontalan szolgak vagytok. Vagyis, ha pontosan ugy hirdetjuk, ahogy a Biblia mondja, meg akkor is nem tettunk semmi dicseretre meltot, hisz csak egy parancsot teljesitettunk (sokan elfelejtik, hogy a parancs teljesiteseert nem jar jutalom, annak elmulasztasaert jal buntetes. Ez erdekes dolgokat eredmenyez a munkamezon, ertsd halatlansagot, zugolodast es irigyseget, lasd szolomunkasok, es szoros kapcsolatban van az igazsag es a kegyelem fogalmaval).

Emberek és tanítók felállíthatnak okosabbnál okosabbnak tűnő téziseket, de Isten Igéje elsöprően világos és egyértelmű sorrendet állít.

Ezt ki mondja? Te, vagy Cseri? Addig amig nem ertitek helyesen a Roma 8:28at, barhogyan is legyen forditva, eleveismeres vagy eleve elrendeles, a kivalasztast es az elhivast, addig nem ertetek semmit. Addig egyertelmu marad a sorrend, csak nem szamotokra. Szegyen, szegyenletes amit csinaltok. Megall az eszed, amikor valaki azt predikalja, az efezus 1:4 alapjan, hogy Isten valasztott az udvossegre, es mivel Krisztus minden egyes emberert meghalt, Isten mindenkit kivalasztott az udvossegre. Ez egy rakas ures beszed, es ilyet csak az olvasatlan tanitatlan bugyutaknak es oregasszonyoknak lehet mondani. A vilagnak nem! Kar is probalni, mert csak szegyen es lesules, hebeges habogas lesz a vege. (lasd a te megjegyzesedet, hogy majd latunk mi meglepetest a mennyben, amikor ott lesznek azok, akik Jezusrol nem hallottak.)

Nem a Szent Szellemet kapott ember kéri a Szent Szellemet e jézusi tanításban, hanem a bűnös ember.

Semmit, semmit sem ertetek. Ha a sorrendet nem erted, valoban semmit sem ertesz, csak a torteneteket, es azt, hogy Jezus szeret, Bibliambol jol tudom. Termeszetesen nem ertitek a Szent Lelek kitolteteserol szolo igeket (hisz azt hiszitek, hogy addig nem volt az emberben), nem ertitek az efezus 5:18, hogy teljetek meg Lelekkel, es magat az idezett iget sem ertitek. Sokan tovabb mennek es azt mondjak, hogy Jezusban sem volt Szent Lelek, amig le nem szallt rea galamb formajaban. Megall az eszed.

Nezd, az akit beszededdel raveszel, hogy kerjen lelket az Atyatol, vagy ahogy regen csinaltak sokan, kihivtak az embert, hogy kerje Istent bizonyitsa be nekik, ha letezik, arra a zsidok 11:3 vonatkozik: aki Isten ele jarul, annak hinnie kell, hogy O letezik. Ertsd meg baratom: az emberek azert nem fordulnak Istenhez imaban, mert nem hisznek benne. Aki megis Istenhez fordul, akar Lelket kerni, az hiszi, hogy letezik, tehat mar hisz, tehat a Lelek mar minimum egy milliszekundummal elotte benne van (ezert igaz a janos 3:8, es a predikator 11:5, hogy ezt nehez megerteni, tudni). Tehat aki Lelket ker, az a Lelek boseges kitolteset keri, a Lelekkel valo betoltekezest, mivel erti a Filippi 3:21, hogy szamara a legfontosabb az, hogy a Lelek uralja ot, a Lelek rabszolgaja legyen, mert szabadsag nem letezik, es a szabadsag nem eredmenyez megszentelodest, hanem visszaterest a gonoszsagba. Roma 6:19 - Emberi módon beszélek, mivel erőtlenek vagytok. Ahogyan tehát átadtátok tagjaitokat a tisztátalanságnak és a törvénytelenségnek a törvénytelenség szolgálatára, úgy most adjátok át tagjaitokat az igazság szolgálatára, hogy szentek legyetek. Ne legyetek a borivas rabjai, hanem legyetek a Lelek rabjai, ez az efezus 5:18 ertelme! Ha megakarod erteni jobban azt a „szabadsagi” allapotot, amibol kimentett minket Krisztus, a mi szabaditonk, olvasd el nagyon figyelmesen a roma 6ot. Ertsd meg: mindenki, minden egyes ember rab es megszallott. A halott a satan rabja es a gonosz lelkek megszallottja, az uj teremtmeny szabad a gonoszsagtol, es rabja az igazsagnak es a Lelek megszallotja. Rabszolgak vagyunk, eletunk vegeig. A kerdes csak az, hogy ki huzza a madzagunkat, a Satan vagy Isten. A kerdes csak az, hogy a Lelek ereje altal megvilagositotta-e Isten a szemunket, hogy lassuk, Krisztus mennyire szep, es Isten mennyire jo, vagy maradunk a hazugsag atyjan hazugsaganak az uralma alatt, es hisszuk azt, hogy Isten rossz, es rosszunkat akarja. Az ember egyedul Istennek koszonheti, hogy elhitte Jezusnak: O a jo Ur, es az o igaja konnyu es gyonyoruseges, es a Satan hazudik amikor azt mondja, hogy javat akarja, hisz embergyilkos. Itt egy gyonyoruseges ige: Mert az Isten szerinti (Isten akarata utani) szomorúság megbánhatatlan megtérést szerez az üdvösségre, a világ szerinti szomorúság pedig halált szerez. A megteres kulcsa a bunbanat, az igazi, mento bunbanat pedig Isten ajandeka, es abbol latszik meg, hogy az igazi, hogy orok megterest szerez es udvosseget. Minden mas csak ijjedelem es vilagi/feluletes, es mivel nem szomorit meg, halalban maradast eredmenyez. Nincs mas tenyezo jelen. Nem az ember donti el, hogy hogyan fogja banni, hanem Isten akarata.

 Később így folytatja: Botor dolog feltenni azt a kérdést, hogy "ki cselekszik tehát, az Isten, vagy az ember"?

Isten a kezdeményező, Ő mindent elvégzett, hangzik a hívása, az ember része pusztán csak az elfogadás.

Csak Isten cselekszik az ujjaszulesben. A megszentelodesben az ember is, de erdemlegesen csak Isten. Krisztus valoban mindent elvegzett, meg a hitetlensegunk eltavolitasat is megvasarolta az uj szovetsegnek a vere aran. Meghalt a valasztottak/a juhak/nepe/ minden buneert, meg a hitetlenseg buneert is. Es meg egy helyesbites: az ember puszta resze a befogadas (a Biblia csak befogadasrol, vagy kapasrol beszel), es ez is tisztazva van a Janos 1:12-13ban, hogy azok akik befogadtak tulajdonkeppen azok akik Istentol szulettek.

"Valljátok meg bűneiteket, - máshol - bánjátok meg bűneiteket, és Ő hű és igaz, hogy megbocsát ..."

Az üdvösség útja kész, a menny kapuja tárva nyitva, tenni nem tudunk semmit, de megbánni a bűneinket, és kérni a bocsánatát, az a mi részünk. Erre vonatkozóan jön az ígéret. E nélkül nincs ígéret, legfeljebb a kárhozat ígérete.

Aki úgy gondolja, hogy megbánást nem kell tegyen a maga útját járó ember, az még megmentésre szoruló személy. Annak még szól az Atyai hívás.

Sokkal hasznosabbnak talalom ehez hozzatenni, pl. Hogy: tudom nehez megbanni, lehetetlen elhagyni, de Isten ebben is segit. A Bibliabol tudom, hogy nem hiszel, lehetetlennek tunik hinni, Isten segit ebben is, kerj hitet, hisz az is Isten ajandeka. Ha Isten ajandeka, akkor kerdd tole, hatha ajandekoz neked is, hisz kierdemelni nem tudod.

Szoval ha valdolhato vagyok, hogy megprobalom gyozkodni az embert, vagy konnyiteni a hitre jutas utjat, akkor en inkabb ilyen kifejezesekhez folyamodok, es ezekben benne van a jo hir: „tekints Istenre. Tole vard a segitseget, ne bizz tovabb magadban, ne a sajat labaidat nezd, hogy hova teszed, mert ugy megbotlasz, mert nem tudsz tenni semmit: Jezusra tekints. Ha nem hiszel, nezegesd meg tovabb Jezust, hatha meglatod.” Es hatha a Lelek az ilyen kifejezesek altal terdre kenyszeriti, es meggyozi tehetetlensegerol, es uj erovel, mar ujjaszuletve kap Krisztus utan, amit addig nem akart tenni, hisz nem volt ertekes szamara Krisztus, hisz nem latta magat bunosnek, hisz nem latta Istent szentnek, hisz nem hitt az igaz Istenben; hitt, de valami mas istenben. A megteres a hit eredmenye, ami az ujjateremtes eredmenye.

A magyarázatokat csak emlékezetből írtam, de azt gondolom, hogy a Lk.11,13 önmagában is beszél, Jézus, Isten Fia beszél.

Barcsak ot hallgatnatok, de idaig ugy lattam, hogy nem teszitek, es ezzel engedetlenek vagytok Isten parancsaval szemben, aki azt mondta: ez az en szerelmes Fiam, Ot hallgassatok.

Istenünk áldásával, Barat

Isten irgalmazzon mindenkinek!

 

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.