2010.09.02. 09:05 Krisztus rabszolgája

Titok sáfár (03)

Tovabbi titkokat beszelunk meg egy barattal. Barat kezdi, rozsaszinnel. Rabszolga valaszol, feketevel. Akinek van fule a hallasra, hallja!

 

Teves, barat, teves! Meg mindig csak teves, es nem is lehet mas csak teves amig nem erted az iget. Isten nem egyforman kezel mindenkit, hanem ketforman. Keresztel Lelekkel es tuzzel (Én vízzel keresztellek titeket, hogy megtérjetek, de aki utánam jön, erősebb nálam: arra sem vagyok méltó, hogy a saruját vigyem. Ő majd Szentlélekkel és tűzzel keresztel titeket. Kezében szórólapát van, és megtisztítja szérűjét: a gabonáját csűrbe takarítja, a pelyvát pedig megégeti olthatatlan tűzzel.). De nem ugyanazokat! Rendet rak a szerujen: egyeseket be, masokat ki. Szetvalasztja a kecskeket a baranyoktol. O valassza szet. Nem maguk, cselekedeteik vagy erdemeik folytan valasszak szet magukat. Nem valami bennunk levo miatt udvozulunk. Nem mi valtjuk ki udvozulesunket, vagy valositjuk meg, vagy kattintjuk at.

Telve van kegyelemmel es igazsaggal (jn. 1:14). De nem ugyanazok fogjak megtapasztalni e ket tulajdonsagat. Egyesek csak igazsagat fogjak megismerni, masok megismerik kegyelmet is, ami nem mas mint szeretet+igazsag.

A rendor ha megallit gyorshajtasert, igazsagos az, hogy megbuntessen. Felettese, az abszolut torveny azt koveteli. Viszont en bunhodni nem szeretek. Vetkezni igen, de fizetni erte nem. Meg a farizeus viperak is megmentettek volna boruket a tuztol, de nem tudtak. Tehat mire apellalok (korrupcio nincs, mivel tokeletes igazsag van)? Irgalomert konyorgok. Kerem, de nincs mit adjak erte, az irgalmat nem lehet kierdemelni, vagy megmagyarazni. A rendor akaratara apellalok, josagara, szeretetere. A rendor megteheti, szabad dontese szerint, hogy elenged. Az irgalom nekem jo, en orulok. De ha o elenged, neki van egy problemaja: igazsagtalan volt. A torveny tole azt koveteli, hogy igazsagot szolgaltasson, nem hogy elengedjen mindenkit, mert akkor elferdul es elvesz az igazsag. Hogy megmaradjon irgalmasnak, de ugyanakkor igazsagosnak is, mit kell tegyen a rendor? Besetal es befizeti a buntetesem. Igy velem szemben igazsagos volt, de nem csak, hanem annal tobb is. Adta azt is amit erdemlek, az igazsagot (ez nekem nem kerult semmibe) es azt is amit nem erdemlek, (a kegyelmet), nem is kovetelhetek semmilyen alapon, es o sem kevesbe ember, ha nem adta volna nekem. Nem igazsagtalan, ha nem kegyelmez. “csak” igazsagos. Ha kegyelmes, “tobb” mint igazsagos. DE, ha a kovetkezo sofor latja, hogy engem elenged, ot pedig nem akarja, nincs joga, nem igazsagos, hogy a rendor lepofatlanozza, igazsagtalannak nevezze, vagy szemelyvalogatonak.

Ismetlem: minden egyes esetben amikor a szemelyvalogatas szo megjelenik a Bibliaban, az az itelettel kapcsolatosan jelenik meg, legtobbszor a “megfizetek mindenkinek cselekedetei szerint” fogalomkor kozeleben. De mi nagyon jol tudjuk, hogy az udvozulendoknek Isten nem cselekedeteink szerint fizet, hanem Krisztus cselekedetei szerint. Belolunk semmilyen cselekedet nem jarul az udvozulesunkhoz, mert barmit is tettunk, hittunk vagy kitartottunk, azt Isten tette bennunk. Egyszeru. Emlekezz a szolomunkasok peldajara, es az egyeduli orok szerzodesre: amikor vetkezel, meghalsz.

Ezert az irgalom, a kegyelem es a kegyelmi kivalasztas nem igazsagtalan, hanem igazsagon feluli, tobb mint igazsag. A Bibliaban egymas mellett talalhato, es egymas mellett kell megaljon a kivalasztas (marmint a valodi, igazi, jozan paraszt eszu: egyik jon, masik marad) es a szemelyvalogatas. Egy gondolat: a Biblia kulonleges ertekkent, kivallosagkent kezeli a kivalasztas es az elhivas fogalmat. Valamit pluszt, ami a hivok eleteben igaz. Helytelen lenne a szohasznalat, ha valasztokrol lenne szo, es nem valasztottakrol. Es nem jelenne meg harmadik csoportkent, a vallasos hitetlen es a vilagi hitetlen melle, lasd 1 korinthus, ahol a vallasosok megbotrankoznak Krisztusban, mert nem talaljak szuksegesnek a maguk igazsaga melle, a vilagiak pedig hulyesegnek tartjak az egesz meset. DE az elhivottaknak: udvosseg.

A Janos 3:16 vilagos, te is vilagosan letisztitottad a Mi celbol kerdessel: hogy aki hisz, orok elete legyen. Tortenetesen, a Biblia tovabbi reszei/szakaszai valaszolnak arra a kerdesre is, hogy ki fog hinni.

 

Röviden a Jn.3.16 magyarázatához:

Igen, Isten kijelentette magát a Bibliában, és Jézus Krisztusban. Ebben az igében is.

Igen elsősorban Istenről szól ez a mondat. (Ő az alanya.)

Igen, Istennek egy jelleméről, tulajdonságáról tanít, a szeretetéről. (Ez az állítmány.)

Sőt, Isten szeretetének a milyenségéről is tanít. Hogyan szerette? Úgy szerette …

És Isten céljáról is tanít! Mi célból szerette? .. hogy aki hisz, … örök élete legyen.

Abból kiindulhatunk, amit e tanítás (jegyzet) is ír, hogy Isten nem változik.

A Biblia sok tulajdonsággal jelzi Istent, pl. Ő szent, tökéletes, igaz, szuverén, mindentudó, mindenható, örökkévaló, és még sorolhatjuk …

Azt is írja ez a tanulmány, hogy Ő a szeretet Istene. Egyetértek!

Kérdésem: milyen szeretet Istene Ő?

Ha Ő tökéletes, akkor Ő a tökéletes szeretet Istene is?

Ha Ő hibátlan, akkor a hibátlan szeretet Istene is?

Idaig vilagos. Es milyen a hibatlan szeretet? Olyan amilyennek a Biblia leirja, vagy olyan amilyennek te Biblia ellenesen akarod elkepzelni?

Ha Ő gyűlöli a személyválogatást, akkor mindenkit egyformán szeret?

Vagy talán rosszul tettem fel a kérdést? Finomíthatod!

Sehol sem irja, hogy mindenkit egyforman szeret, nem is iger ilyet, es ha olvasod az iget, meglatod, hogy ebbol nem is csinal titkot. Nincs semmi problemam azzal, hogy kijelentsem, higyjem es hirdessem, hogy Isten nem szeret mindenkit egyforman. Ha kinyitod a szemed es korbenezel, magad korul mindenhol ezt latod: hogy egyeseket jobban szeret. Kerdezd meg az embereket, ok mit gondolnak. De az, hogy engem jobban szeret, nem azt jelenti, hogy szemelyvalogato iranyomban, hanem hogy engem kivalasztott. Ertsd mar meg egyszer: a szemelyvalogatas az igazsagot elferditi, az igazsag elferditeset jelenti, az igazsagos buntetes elmulasztasat/marasztalasat vesztegetesi okok miatt. Valahanyszor szemelyvalogatasrol szol, a bunos elengedeserol es az artatlan hamisan megbunteteserol szol, vesztegetes vagy emberektol valo felelem miatt. A bunos elengedese, ha valaki fizetett helyette, nem szemelyvalogatas, es az emberek pokolra kerulese pedig nem szemelyvalogatas, mert nem artatlanul kerulnek oda. Ket kulonbozo fogalom, amely bar lehet egymas mellett jelenik meg akar egy versben is, nem ugyanazokra az emberekre vonatkozik. Nem keverhetok ossze, es nem zarjak ki egymast. A kegyelem, es a megkegyelmezes az szuksegszeruen kivalaszto kell, hogy legyen, kulonben az igazsag felrugasat, becsmereleset jelenti. Az amnesztia azt teszi, hogy miutan egy egesz allamaparatuszt felhasznaltal, buntetessel riogattal mindenkit, aki vetkezni merne, es osszegyujtotted a vetkeseket, mindenkit csak ugy szabadlabra helyezz. Isten nem tesz ilyet. Ha a Biblia vilagosan mondja, hogy azt akarja, mindenki udvozuljon (de nem vegso donto akarataval), vagyis nem orul, ha elvesznek, ugyanolyan vilagosan mondja azt is, hogy itelni is akar, sot kell. (Ezsaias 26:9-10: ha nem lenne itelet, meg a mennyben is fellazadnanak azok, akik irgalmat nyertek. Ezert kellett a bukas, hogy a bukas es a bun lehetosege ne csak ott lebegjen a mennyben azokban, akik bukatlanul, erdem szerint udvozultek, hanem egyszer es mindenkorra feltorjon, leszamoltasson es eltoroltessen, mindez Krisztus dicsosegere. Isten inkabb akart Krisztusnak dicsoseget szerezni, espedig a kereszt altal, mint azt, hogy Adam es Eva ne vetkezzen. Roma 3: ha a bunre szukseg volt, es a mi hamissagunk megvilagitja Isten igazsagat, akkor hajra: vetkezzunk? Szo se rola. Bar emberileg ez jon le, es ezzel vadoljak azokat akik ezt hirdetik, mint Pal, meltoak a buntetesukre azok, akik azt mondjak rolunk, hogy mi ezt valljuk: ha kegyelem, akkor hat vetkezzunk, Krisztus dicsosegere.

Most vagy nagyon ideges vagy rám, talán haragszol is, vagy esetleg elgondolkodsz.

Egyik sem a fentiek kozul. Pontosabban elgondolkozok, de nem zavaromban, vagy megtorpanasban, hanem ujabb es ujabb modon probalom megvilagitani neked. Kar, hogy nem sikerul errol szemelyesen beszelgetni. Igy nagyon nehez. Tobben megertettek mar, miutan beszelgettunk veluk, es Isten megvilagositotta szemuket. Nagyon szep, magasztos, es eroteljes ez az igazsag. Telve, de telve van a Biblia vele. Isten az Ur, o kormanyoz, o iranyit, o rendez mindent. Mindent o tervezett meg, es o visz veghez. O epiti az egyhazat, es o ad hozza embereket!

Ha igaz, hogy Ő a tökéletes szeretet, akkor elgondolkodhatunk azon, hogy igaz-e a tanulmányozott ige annak egyszerű, első értelmezése szerint.

Ő, Jézus azt állítja, hogy Isten a világot úgy szerette, hogy a Fiát adta a világban élő minden emberért, egy célból, azért, hogy ha valaki hisz benne, az …

Baratom, ez nem igaz. Az a resz, hogy minden emberert nem igaz. Eloszor is: ott van a sok “sokakert” ige, o- es ujszovetsegben egyarant. Es szorosan ezek az igek mellett ott van az a fogalom is, (ezsaias 53ban es zsidok 9ben is) hogy Krisztus ELERI/ELERTE celjat. Ami volt a szandek, az beteljesedett! Akikert Krisztus meghalt, azok udvozulnek. Azok mar szentek, teljesen, hit altal (nev szerint) es teljesen szentek/buntelenek lesznek, mikor meglatjak Krisztust. Egyszer es mindenkorra, mar az Atya terveben, azok megszenteltettek, beirattak a Barany konyvebe! Azok csak meg kellett szulessenek, es a rendelt idoben a Lelek altal (es a hirdetett ige altal) meggyozessenek buneikrol es arrol, hogy Krisztus ERTUK meghalt. (janos 16:8, zsidok 10). Elhivasukig ok is halottak voltak, es harag fiai, bennunk is az ordog uralkodott, es rabok voltak, karhoztatva voltak ok is. De ugy felszajjal, mint Josua fopap Zakarias 3ban. Vadold csak vadold, de dorgaljon meg teged az Ur, hat nem tudom en jol, hogy ki kicsoda (Ismeri az Ur az oveit, 2Tim 2:19): csupa kosz es tiszta uszkos, de az Ur Jeruzsalemet kivalasztotta!!! Melyiket? A foldit? Dehogy! Annak is van valami elonye, sot sok! Hanem a lelki Izraelt, a lelki zsidokat, a szivben a Lelek altal korulmetelteket. Vegso soron ki az aki vadol? A Satan, aki nem erti az udvtervet? Vagy inkabb Isten szentsege es igazsaga, mely a bunre halalt kovetel? Az udvozules nem Istenben tortent meg, Krisztus aldozata aran?

Masodszor: ott vannak a kovetkezo igek: meghalt a nepert, mate 1:21, eletemet adom a juhokert, janos 10, hogy mindazoknak orok eletet adjon, akiket nekem adtal (janos 17:2). Ha peldaul ennek az utolso igenek az alapjan nem latsz egy hatalmas es dicsoseges Krisztust aki sziveket nyit meg, fogvatarto satant kotoz meg, es ujjaszul akit akar, sajnalom, oszinten sajnalom.

Harmadszor, ha figyelmesen tanulmanyozod Krisztus aldozatat, az uj szovetseget melyet verevel vasarolt meg, rajossz, hogy abban annyi minden van, hogy az nem vonatkozhat minden egyes emberre. Ha a Zsidokat figyelmesen olvasod, rajossz: Krisztus azert jobb szovetseg kozbenjaroja, mert nem csak egy lehetoseget megszerzo szovetseget kepvisel: ha te ezt, akkor en azt; ilyen a regi szovetseg, amihez nem jarul engedelmes sziv es hallo ful (5Mozes 29) hanem a valosagos bejutast szerezte meg. Halalaval Istenhez vezetett, kijelentette Istent nekunk, megvasarolta kitartasunkat, megszentelodesunket, sajat feltamadasat, es a mi feltamadasunkat is. Ezeket mind vere aran szerezte meg. Ez az uj szovetseg. Es akkor rajossz, hogy a Roma 8:32ben a mindnyajunkert nem minden egyes valaha elt ember, hanem inkabb a vers masodik reszeben levo „minden“ az MINDEN, beleertve a hitetlenseg bunenek eltavolitasat is, es az orok udvosseget.

Egyszeru, probald ki ezt: olvass/idezz az embereknek egyetlen iget: Mert akiket eleve kiválasztott, azokról eleve el is rendelte, hogy hasonlókká legyenek Fia képéhez, hogy ő legyen az elsőszülött sok testvér között. Akikről pedig ezt eleve elrendelte, azokat el is hívta, és akiket elhívott, azokat meg is igazította, akiket pedig megigazított, azokat meg is dicsőítette. Tedd fel nekik a kerdest: baratom, hiszed ezt? Hiszed, hogy meg vagy dicsoulve, mult idoben? Igen? Istene a dicsoseg: a Lelek meggyozott errol a multbeli, multban megtortent, megvasarolt igazsagrol. Nem? Nem hiszed, hogy itt lent szentek es udvozultek lehetunk? Nem hiszed, hogy en udvozultem, es ez rad is igaz lehet? Nem hiszed, miutan elmagyarazom az evangeliumot, utana sem? Akkor addig amig ezt nem hiszed, ez az ige szamodra nem igaz.

Vagy probald ezzel: „Ha tehát már most megigazított minket az ő vére által, még inkább meg fog menteni minket a haragtól. Mert ha akkor, mikor ellenségei voltunk, megbékéltetett minket az Isten önmagával Fia halála által, akkor miután megbékéltettünk, még inkább üdvözíteni fog élete által.“ Ha Krisztus halala miatt Isten mar nem haragszik rank, es Krisztus meghalt mar a vilag megalapittatasa elott, ha rank, akikert Krisztus fizetett, egy kicsit maskepp haragudott addig amig meg nem tertunk, akkor Krisztus feltamadasa nem elegendo ahoz, hogy azok, akikert Krisztus meghalt, akik Krisztussal egyutt haltak meg, anelkul, hogy errol valamit is tudtak volna, Krisztussal egyutt fel is tamadjanak, vagyis udvozuljenek? Krisztus elete es kozbenjarasa, mennyei munkalkodasa es a Lelek kitoltetese/elkuldese nem eleg ahoz, hogy magahoz vonzzon mindenkit, mindazokat, akiket az Atya neki adott, az O konyvebe beirt?

A Bibliában ezt az igazságot az is megadja, amikor az „aki” vagy „valaki” szóval találkozunk. Nem meglepetés Isten számára, hogy nem mindenki fog hinni!

Ennek a tökéletes  ismerete ellenére a világért adta magát! Minden emberért!! Miért nem csak egyes kiválogatottakért?

Barat, barat. Olvasd egymas utan tobbszor a Mate 11:25-28at. „Abban az időben megszólalt Jézus, és ezt mondta: "Magasztallak, Atyám, menny és föld Ura, mert elrejtetted ezeket a bölcsek és értelmesek elől, és felfedted a gyermekeknek. Igen, Atyám, mert így láttad jónak. Az én Atyám mindent átadott nekem, és senki sem ismeri a Fiút, csak az Atya, az Atyát sem ismeri senki, csak a Fiú, és az, akinek a Fiú akarja kijelenteni. Jöjjetek énhozzám mindnyájan, akik megfáradtatok, és meg vagytok terhelve, és én megnyugvást adok nektek.“ Semmi titok: akit akart/aki akar egymas mellett. De mindig az elso hatarozza es valtja ki a masodikat. Filippi 1:6 Éppen ezért meg vagyok győződve arról, hogy aki elkezdte bennetek a jó munkát, elvégzi a Krisztus Jézus napjára. Filippi 2:12-13 Ezért tehát, szeretteim, ahogyan mindenkor engedelmeskedtetek, nem csupán jelenlétemben, hanem sokkal inkább most, távollétemben is, félelemmel és rettegéssel munkáljátok üdvösségeteket, mert Isten az, aki munkálja bennetek mind az akarást, mind a cselekvést az ő tetszésének megfelelően. Es nem utolso sorban: akik megfaradtatok, a Lelek bunmegyozo es faraszto munkajanak az eredmenyei, tehat az az ige is nem mas csak egy ujabb, tovabblepesre szollito vezeto tanacs azok szamara, akikben dolgok tortennek, folyamatok mennek vegbe. Te aki faradtnak erzed magad, gyere, tedd a kovetkezo lepest.

Ha maradt még kételyed, a megerősítést a következő mondat adja.

Semmi ketelyem! (:  Hala Istennek!

Jn 3,17 Mert az Isten nem azért küldte a Fiút a világra, hogy elítélje a világot, hanem, hogy rajta keresztül megmentse a világot.  

De azt tudjuk, és Ő is tudta, hogy nem fog az egész világ hinni benne.

Teves! Igy helyes: az a vilag akiert a Fiu a vilagra jott, megmenekul!

Ezért fogalmaz ekképpen Jézus: „hogy ha valaki hisz benne”…

Sehogy sem fogod fel, hogy Krisztus vasarolta meg hitunket is? Hiszen kegyelemből van üdvösségetek a hit által, és ez nem tőletek van: Isten ajándéka ez;

Mert nektek nemcsak az adatott meg a Krisztusért, hogy higgyetek benne, hanem az is, hogy szenvedjetek érte,

A nekem adatott kegyelem által mondom tehát közöttetek mindenkinek: ne gondolja magát többnek, mint amennyinek gondolnia kell, hanem arra igyekezzék mindenki, hogy józanul gondolkozzék az Istentől kapott hit mértéke szerint.

Nézzünk fel Jézusra, a hit szerzőjére és beteljesítőjére, aki az előtte levő öröm helyett - a gyalázattal nem törődve - vállalta a keresztet, és az Isten trónjának a jobbjára ült.

az Isten gyülekezetének, amely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, azoknak, akiket ő elhívott és saját népévé tett;

Az ő munkája az, hogy ti a Krisztus Jézusban vagytok.

Pál, Isten szolgája, Jézus Krisztusnak pedig apostola az Isten választottaiért, hogy higgyenek, és megismerjék az igazságot

akik ki vannak választva az Atya Isten eleve elrendelése szerint a Lélek megszentelő munkája által (hit altal vagyunk Szentek, a Lelek munkaja altal vagyunk hivok) az engedelmességre és a Jézus Krisztus vérével való meghintésre:

mindazoknak, akik velünk együtt ugyanabban a drága hitben részesültek

Ennek hallatára örvendeztek a pogányok, és magasztalták az Úr igéjét, és akik az örök életre választattak, mindnyájan hívővé lettek

De az Úr szolgája ne viszálykodjék, hanem legyen barátságos mindenkihez, tanításra alkalmas és türelmes, aki szelídséggel neveli az ellenszegülőket, hátha az Isten megadja nekik egyszer, hogy megtérve megismerjék az igazságot, és felocsúdjanak az ördög csapdájából, aki foglyul ejtette őket, hogy akaratát teljesítsék.

Mert Krisztus is szenvedett egyszer a bűnökért, az Igaz a nem igazakért, hogy Istenhez vezessen minket, miután halálra adatott test szerint, de megeleveníttetett Lélek szerint.

Az ő akarata szült minket az igazság igéje által

Mert minden háznak van építője, aki pedig mindent felépített, az Isten az.

Magasztos kegyelem es hatalmas szuveren Ur.

Szeretettel,

Rabszolga

 

 

 

 

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.