2010.09.06. 11:18 Krisztus rabszolgája

Titok sáfár (04)

Barat visszajott rozsaszinnel (valaszul rabszolga kekjere), rabszolga valaszol zolddel.

 

 

A nap nem sut mindenkire, mert nem mindenki hallott Jezus neverol.

* Egy mindnyájunk által elfogadott tézis. A Biblia abszolút igazságaiból szabad csak kiindulni! ISTEN TÖKÉLETES, ISTEN A SZERETET, ISTEN NEM SZEMÉLYVÁLOGATÓ, Ergo: Isten szeretete mindenkire árad!

Kedves barat, probalnek rovid lenni, de latom ez nyulik mint a gumi. A Biblia abszolut igazsagai kozul kifelejtesz 2 fontosat: Isten szuveren, es minden pontosan akarata es terve szerint tortenik. Az emberek nem Isten vegso akarata ellen karhoznak el. Ezt te is mondtad mar: lenne hatalma, megtehetne, hogy mindenkit udvozitsen. Ha mar nem is vallod, hogy valakivel megtette volna, hogy „akarata ellenere“ azaz romlott akaratat megvaltoztatva vezette az udvossegre, legalabb annyit azert meg kellen adj Istennek, hogy lenne ra hatalma (Isten iranyitja a sziveket is, tudja inditani, fekezni, kemenyiteni, lagyitani es megnyitni). Ha ugy latta volna jonak, akkor mindenkit a mennybe VITT volna. De nem ugy latta jonak. Ebben egyetertunk. Maskepp akarta. Nem akarta, a donto akarataval, hogy mindenki udvozuljon. Itt ket dolog van: ahol azt irja, nem akarja hogy egyikuk sem elvesszen, vagy akarja hogy mindenki udvozuljon, ott a valasztottak kozul senki elveszni es kozuluk mindenki kell es fog udvozulni, igen, a Lelek ellenallhatatlan vezetesenek / meggyozesenek/ vonzasanak koszonhetonen. A Leleknek van hatalma mindeneket maga ala vetni (fil. 3:21, itt nem az allatokrol es az esorol van szo, hanem valoban mindenrol). Az Atya mindent atadott Krisztusnak, minden hatalmat, meg az elkepzelt kilincstelen ajtoju szivnek a kilincset is. Es a Fiuval egyutt minden valasztottnak neki ajandekoz mindent, a hitet, megterest es udvosseget is. A masik dolog az, hogy “nem kivanja a bunos vesztet”, vagyis nem orul neki. Ha megakarja mutatni igazsagat is, akkor kellenek karhozandok is, vagy dicsoseget a harag edenyein, akkor kellenek ellenszegulok is. De nem karorvendo, inkabb szomorkodik, de azt is csak pontos mertekben, mert el sem kepzelhetjuk, hogy majd siratni fogjuk az elveszendoket, vagy a mennyben vegig fog Isten es minden udvozult szomorkodni. Inkabb dicsoiteni fogjuk ot, hogy a bunosoket elpusztitotta.

Tehat a fenti feltevesben teljesen atugrodtad a szuveren Istent (tipikus!) akinek az akaratat semmi meg nem masithatja, aki szabadon es hatalommal munkalkodhat az emberek akarata ellenere is, kulsoleg es belsoleg. Es meg atugrodtad a kivalasztast az udvossegre. Ja, meg az eleve elrendelest. Ezt azert nem kellene ennyire nyilvanosan csinalni! Az eleve elrendeles, a valasztas, az eljott az oraja, a nem adatott meg neki, vagy megadta nekik hogy… kifejezesek egy mindent kormanyzo Istenrol tesznek bizonysagot. Ja, es csak a mostani hivok nem ertik ezeket. Olvass regi predikaciokat, pl. Spurgeont.

Hogy "azok" ezt miképpen tapasztalhatják, azt majd megtudjuk a mennyben. Ezt nem nekünk kell megoldani, ezt Isten már megoldotta!

Mar itt is tudjuk, baratom, csak el is kell ismerjuk. Mate 5:44, Roma 2:4, Apcsel 17: atalanos kormanyzas, gondviseles, josag es kegyelem (hogy nem hal meg minden bunos azonnal, minden bun miatt, ahogy kellene. Ugyhogy Isten megmutatja kegyelmet az elveszendokon is). Es azt is tudjuk, hogy aki Jezusrol nem hallott, az nem udvozul. Es sajnos sokan vannak ilyenek. A mi szegyenunk es mulasztasunk, de Isten igy akarta. Ha maskepp akarta volna, maskepp lenne. Nincs eselyegyenloseg.

Es azok nem udvozulnek. (eppen ezert a valodi misszionariusok kalvinistak voltak, mert megertettek, ha Jezus nelkul nincs udvosseg, akkor vigyuk hat mindenkinek. ** Ha ti azt mondjatok, van mas ut is, akkor nem kell annyira igyekezni elvinni Jezust nekik).

Érdekes vád! A más utat az képviseli, aki azt állítja, hogy Isten a mennybe jutókat és a kárhozatra jutókat már elrendelte, kiválasztotta.

Helyes vad, sokszor emlitett vad a tortenelem folyaman, nem en talaltam ki, hanem komoly emberek. Mostmar szamomra is vilagos, es szoros osszefuggest latok a ketto kozott. Es mivel Pal volt a legnagyobb “kalvinista”, o mondta eloszor: megyek oda, ahol meg nem volt senki. Meg meghazasodni sem kellene, csak hogy eljuthatna Jezus hire mindenkihez. Mikor hallottal utoljara valakit, hogy Jezus miatt nem hazasodott meg? Ma mar mas okok vannak erre: a sajat kenyelmunk, szabad akaratunk, jogaink, stb.

Kar hogy a mas utat a Bibliabol olvastam ki. Mar elfelejtetted, hogy honnan? Nem vadolhatsz, hogy hamis: a Biblia irja.

A Biblia pedig azt állítja, hogy akképpen rendelte el, hogy aki hisz, aki általa hitre jut, az üdvözül.

Az en Bibliam azt is allitja, hogy vere aran, Jezus megvasarolta az uj szovetseget, ami egyoldalu ujjaszulest jelent, a tehetetlen ellenszegules es engedetlenseg szuveren megvaltoztatasat kulso beavatkozas altal: szivcsere altal. Az uj szovetsegben benne van a lelek minden ajandekanak a kifizetese is, beleertve a hitet. Új szívet adok nektek, és új lelket adok belétek: eltávolítom testetekből a kőszívet, és hússzívet adok nektek. Az én lelkemet adom belétek, és azt művelem veletek, hogy rendelkezéseim szerint éljetek, törvényeimet megtartsátok és teljesítsétek. Ez a muvelet elott nem az ember akarata van, vagy kerese, hanem Isten akarata es megkonyorulese. Az uj szovetseg egyoldalu szovetseg: udvozites feltetel nelkul, teljesen Istentol es Isten altal, kegyelembol, hogy senki se kerkedjen, hanem magasztalja a kegyelmet.

Hogy ki hisz, az nem titok a Bibliaban, es az sem, hogy aki hisz, miert hisz.

Hát persze, Isten előtt nem titok! Az ember számára már más a helyzet.

Lehet neked mas, de nekem nem: aki ujjaszuletett az hisz. Janos 1:12-13, 1Janos 5:1, 1Kor 12:3, stb. Ez nem titok az ember elott sem.

Bevetted a psihologiat, es az arad most beloled. 2korinthus 7:10:  No kecmec, nincs hibalehetoseg: akinek Isten a nyakara lep, az megter.

No csak, mit olvastál ki ebből az igéből? Ugye azt, hogy az Isten szerinti szomorúság= Isten az Ő hatalmával rákényszeríti egyes emberekre, hogy őszinte bűnbánattal forduljnak felé, és higgyenek benne?

Baratom, az eredeti azt mondja: az Isten akarata utani… nem veszed eszre hogy a vers megcafolja amit mondasz, espedig hogy mindenki banja es banhatja buneit: nem helyes. A bunbanat kegyelmi ajandek, a Lelek munkaja, a Lelek pedig ugy osztogatja ajandekait ahogy akarja. Letezik vilag szerinti es Isten akarata utani bunbanat. Az egyik tevedhetetlenul VEZET/HAJT a megteresre, ergo udvossegre. Igy hat ha ezt adja Isten, akkor nyugodtan elmondhatja, hogy O adta a megterest is.

Isten, és az ige azonban következetes (itt is) pl a Jn.3.16-al is, hogy AKI HISZ, az üdvözül,

Optikai illuzio: aki hisz, az oruljon mert udvozulni fog (udvbizonyossag), akiben pedig erthetetlen dolgok tortennek es nem tudja mit kezdjen magaval, hova tegye gondolatait amelyek Istentol szarmaznak, a nyugtalansagot, a munkalkodast amit Isten kezdett el benne es visz vegbe, vagyis a Krisztushoz vonzas munkajat, az ujjaszules munkajat, tudja meg mit csinaljon: higyjen.

II.Kor.7.10 Mert az Isten szerinti szomorúság megbánhatatlan megtérést szerez az üdvösségre, Ez arról tanít, hogy aki Isten szerint, őszintén bánja a bűneit, az …

Koszonom a vilagos magyarazatot: es mit jelent Isten szerint banni? (Miert nem ugy banja buneit minden Isten igejet hallo ember?) Hat azt, valaszolod, hogy Isten eloirja az igazit, es az ember ugy kell banja. Isten felallitja a mercet, az ember el kell erje (es itt megszagolhatod a kettonk kozti kulonbseget: te: ha Isten felallitja, akkor az ember el is kell tudja erni, kulonben nem igazsagos. En: Isten feallitja, az ember el kell erje. Igazsagos. De nem tudja. Isten segit a valasztottaknak: kegyelmes) Kerdezem: es kepes erre az ember? Aaa, igen, vagyis nem, a Lelek altal igen. Aha.

Az ember nem tud onerobol semmi olyat tenni, ami Isten elott elfogadhato lenne. Kell tegye, Isten parancsolja a megterest. De nem tud onerobol. Isten besegit. De akkor mar nem az ember tette, hanem Isten, bar egyeseknek ugy tunik. Ha az ember akarta, de Isten adta az akarast, akkor szerinted az ember tette, szerintem meg Isten. Ez a kegyelem helyes megertese, es minden erdem eltorlese. Nem mi szerezzuk es nem mi tartjuk meg udvossegunket. Krisztus! Mindent Krisztus.

Akit akar, azt ujja szuli. Kulonben is, mondtad egyszer regebben, hogy Isten valoban tudna mindenkit udvoziteni,

Idáig egyetértek,

lenne hatalma arra, hogy mindenkivel ugy banjon, mint Pallal.

Ezt már nem így mondom (azóta). Hiszem, hogy Saulnak is megadta Isten a döntés lehetőségét! De Isten eleve tudta, hogy mit fog erre lépni Saul, és ezért őt elhívta erre a szolgálatra. Nem véletlenül Sault! Saul addig is nagyon határozott és radikális ember volt.

Tehat okkal Sault, valami miatt ami benne volt. Valami benne levo jo miatt. O kierdemelte. Ez nem evangelium. Tehat Saul volt az egyetlen aki kereste Istent? Vajon miert irta a Roma 3ban akkor azt, hogy senki sem keresi Istent? Nem igaz az az ige, hogy senki sem keresi Istent?

teszi, mert nem akarja. Tehat mindketten azt mondjuk: epp annyira nem akarja, hogy MINDENKI udvozuljon.

Én nem állítottam a Szentírással homlok egyenest ellenkezőt!!

Csak megismetlem az elobbi es a fentebbi kerdest: ha tudna Isten mindenkit udvoziteni, es nem teszi, miert nem teszi? Mert nem tudna? Vagy mert nem akarja?

 … aki azt akarja, hogy mindenki üdvözüljön …

Neki ez a szándéka!! Ezért MINDENT megtett!! Tényleg MINDENT megtett?

Vagy egy kissé tökéletlenül tett valamit?

Megtett mindent, de nem mindenkiert. Mindenkiert is tett, de nem mindent.

Valakiket, - személy szerint - nem AKART megmenteni?

Valakiknek nem engedte, hogy eljussanak az őszinte bűnbánatra?

Itt is tevedes van. Miert mondod azt, rosszakaratuan, a Bibliat megcafolva, hogy nem engedte? Ki mondja ezt, es hol irja a Biblia? A Biblia azt irja, hogy mindenkinek engedi (marmint annak a mindenkinek aki Jezusrol hallott), de az ember nem akar, es nem is tud. Ha azt mondom: egyeseknek nem segitett, hogy eljussanak, az mar helyes. Ez a kegyelmi kivalasztas, amit a Biblia vilagosan tanit.

Isten igéje azt mondja, hogy mindenkit meg AKAR menteni!

A Biblia azt is irja, hogy MINDEN Isten akarata szerint tortenik, es akaratat semmi meg nem masithatja, amit csak akar, megcselekszi.

kinek koszonheto. Krisztus epiti az egyhazat. Fog egyet-egyet es bele rakja oket, elo kovekkent. Ha nem lenne teljes uralma az emberek felett, nem mondhatna, hogy epiti, sem azt, hogy az UR novelte a gyulekezetet az udvozulokkel.

Ember! Hát ki szül újjá, ha nem az, akinek erre kizárólagosan hatalma van? szerinted ez új nekem? Szerinted ez homály nálam?

Szerintem igen. Mert ha a Janos 5:21 igaz, espedig Isten akit akar, ujjaszul, akkor azzal kezdodik minden, es letezik kivalasztas, es en mondom helyesen, es akit akar, udvozit. Ha te mondod helyesen, es a megteressel kezdodik, es utana azt aki megtert Isten ujjaszuli, akkor a Janos 5:21el baj van. Mert vagy azt jelenti, hogy azok kozul akik megtertek sajat szabad akaratukbol, akit Isten akar, ujjaszul, es ennek nincs ertelme, vagy azt jelenti, hogy a janos 5:21 nem igaz. Mert ha Isten azt akarja, hogy minden ember udvozuljon, es az udvozuleshez az ujjaszuletes szukseges es elegendo, es Isten ujjaszul akit akar, akkor Isten mindenkit udvozitene es udvozithetne is. De most ugy tunik, hogy Isten ujjaszul akit akar, az eleg is lenne, de megis aki nem ter meg azt Isten hiaba akarja ujjaszulni, es udvoziteni, nem teheti. Magyaran: a Janos 5:21 azt jelenti: Isten udvozit akit akar.

Pál is örül, még akkor is, ha valaki színből hirdeti az evangéliumot.

Én is örülök, ha ezt teszed, de – mostmár nem mondhatod, hogy nem mondták – egyeseket ezzel a tanításoddal eltaszítasz az örök élettől! Kiket is? Azokat, akik Istent TÖKÉLETES Istenként akarják hinni! Ezek pedig elég sokan vannak! Vagy még többen?

(: Barat, te magad, es a kovetoid nem ismeritek sem az irasokat, sem pedig Isten hatalmat. Igen, azt a hatalmat amellyel elvezet az udvossegre. Ti azonban választott nemzetség, királyi papság, szent nemzet vagytok, Isten tulajdonba vett népe, hogy hirdessétek nagy tetteit (vagyis hatalmat) annak, aki a sötétségből az ő csodálatos világosságára hívott el titeket;

és kérem, hogy a mi Urunk Jézus Krisztus Istene, a dicsőség Atyja adja meg nektek a bölcsesség és a kinyilatkoztatás Lelkét, hogy megismerjétek őt (ehez is a Lelek kell?); és világosítsa meg lelki szemeteket, hogy meglássátok: milyen reménységre hívott el minket, milyen gazdag az ő örökségének dicsősége a szentek között, és milyen mérhetetlenül nagy az ő hatalma rajtunk (ezt sajnos TE nem erted, fogalmad sincs mirol beszel!), hívőkön.

Krisztus aldozatat ti korlatozzatok eroben es ertekben, mi csak szelessegeben. Krisztus megszerezte az udvosseget az O nepenek! Es ezzel pont hogy egy atkozott, es hamis evangeliumot hirdettek, es ha valaki kimaradhatna, akkor pontosan miattatok lenne. De az ige, es a Lelek elegendo az udvozuleshez. Az evangelium pedig rovid es eros. Ez a szerencsetek, es nekem is, mert ilyen tanitasban szulettem ujja: Isten szent, en bunos vagyok. Ez meg megvolt. Ha mar a bunosseg is kimarad a predikaciobol, vege mindennek: nincs megteres.

Mosolyogva mondom: a valasztottak udvozulni fognak, ezert kar is azon morfondiroznod, hogy kiket taszitok el az udvossegtol. Es vegul, de nem utolso sorban: minel kemenyebb iget es evangeliumot hirdetek, minel nagyobb bolondsagnak tuni, es minel nagyobb a kereszt botranya, annal jobb, annal inkabb Biblikus vagyok, es biztonsagban. Minel nehezebbe teszem az utat, annal jobb. Annal inkabb szukseges lesz, hogy a Lelek gyozze meg a hallgatokat, es nem en. Minel hihetetlenebb, az emberi elfajult felfogasnak ellentmondobb Istent hirdetek, annal nagyobb a csoda, amikor hisznek: csakis Isten maga gyozhette meg oket arrol, hogy O letezik, es olyan amilyennek a Biblia, Pal es en hirdetem. Hogy ez nehez emeszteni es nem konnyu megerteni es elfogadni? Valoban igy van, sok nehez dolgot mondott Pal, de ezeket csavargatni veszedelem. Orommel hirdetem amit Pal hirdetett, es tartom mindenki orra ala a leveleit. Es amikor azt kialtjak: fault, ott a Roma 9. Igazsagtalan? Pontosan hogy annak tunik, es ha az emberek ezt kialtjak, megnyugszok: akkor megiscsak jol mondtam, hisz megertettek! Aa, hogy el is akarjak-e fogadni, az mar mas. Az nem az en dolgom. Ha vitatkoznak, lenyomom a fazekas peldat a torkukon es kesz. Az egyik erre ezt mondta: capac! Vagyis: fedo. Vege. Valoban, itt a vege. Onnantol fogva elmehetek imadkozni, hogy Isten konyoruljon, es hozzon valtozast, nyissa meg az ertelmet es a szivet (Lukacs 24:45, Apcsel 16:14, Ef. 1:17-18). Mond azt, hogy nem vagyok Biblikus! Hogy ezt az egeszet hogy lehet mento szeretettel vegigcsinalni, azt csak Isten tudja, es amikor akarja, megadja, es eddig hala neki mindig megadta.

Róm 8,11
Ha pedig annak Lelke lakik bennetek, aki feltámasztotta Jézust a halottak közül, akkor az, aki feltámasztotta a Krisztus Jézust a halottak közül, életre kelti halandó testeteket is a bennetek lakó Lelke által. 

Lehetséges, hogy melléd hiába mászna fel a szekérre Filep? Neked hiába az ige, és annak világos tanítása? Hiába, az összefüggéseiben, és hiába, a kiemelt igék is? Szerinted mit tanít ez az ige?

Felrenezted: Roma 8tol 11ig terjedo reszeket ajanlottam ujboli olvasasra. Meg a Janos 6-11ig.

A szemelyvalogatasra nagyon rakattantal! Isten nem szemelyvalogato a bunosokkel, hanem egyeseket kivalaszt az udvossegre.

Szerinted ez mi lenne (ha igaz lenne) ha nem személyválogatás?

Kivalasztas. Ne a peldazatokkal probalkozz, hanem az igevel. Vedd az osszes iget amely a szemelyvalogatasrol szol, es azokat, amelyek a kivalasztasrol, es meglatod: a szemelyvalogatas iteletrol szol, megfizetesrol, igazsagrol, a kivalasztas pedig kegyelemrol, es sehol sem lehet behelyettesiteni a valasztók szoval, mert ertelmetlenne valik. EGYEDUL a valasztas szo magyarazza meg a foldi Izrael letezeset, es a lelki Izrael letezeset es az en udvossegemet. Miert leteznek ezek: mert Isten ugy akarta. Mert Isten valasztott. Nem bennunk van az ok!

Így tehát most is van maradék a kegyelmi kiválasztás szerint;  A kivalasztas nem szemelyvalogatas, es nem igazsagtalan.

A Biblia szerinti kiválasztás nem is igazságtalan, de a te hited szerinti az mi más lenne?

A te elferditett bibliad szerinti kivalasztas nem kivalasztas, es nem is kegyelmes, hanem megfizetes, es kotelezo. Tartozas. Roma 4. Annak a valasztasnak semmi ertelme, amelyet te hirdetsz. Ha az ember valasztotta Istent elobb, a kulso hivasnak szabadon engedve, akkor Isten kotelezoen ki kell valassza es meg kell adja neki a bejutast. Erdem szerint.

Akkor mit jelent a 2Peter 1:10? Ezért tehát, testvéreim, igyekezzetek még jobban megerősíteni elhívatásotokat és kiválasztásotokat, mert ha ezt teszitek, nem fogtok megbotlani soha.  Mirol bizonyosodjon meg? Arrol, hogy jol valasztott sajat maga? Vagy inkabb figyelje meg jarasat es kitartasat, es abbol ertse meg, hogy ha nem cselekszi a bunt es kitartott idaig, az azert van, mert valoban ki van valasztva (kulonben mar visszaesett volna, hogy meglatszodjon, hogy nem valasztott, 1Janos 2:19), kulonben ezek nem sikerultek volna, eppen ezert ezentul torekedjen meg jobban.

Amennyiben nem akarsz SZEMÉLYVÁLOGATÓ lenni, úgy mindenkit hívsz!

Amirol itt te beszelsz, az nem szemelyvalogato, hanem kivalaszto. Nem erted a szemelyvalogatast. Isten “mindenkit” hiv (a kulso, altalanos hivas, az ingyenes evangelium), de keveseket valaszt, es azokat kenyszeriti, hogy bemenjenek. Azoknak tobbet tesz. Mindent. Szereti oket a vegsokig (Janos 13:1)

Amennyiben a teljes SZERETETTEL bírsz, úgy AKAROD is, hogy MINDENKI eljöjjön!

Baratom, mondtam mar, hogy Isten vegso celja nem a szeretete megmutatasa, hanem az O dicsosegenek megmutatasa. Es ezt el is eri, megmutatva azt szereteteben es igazsagaban, kegyelmeben, es iteleteben. Tevedsz, amikor a Janos 3:16ot teszed a vilag kozpontjava, es Isten szeretetet szentsege es dicsosege fole. Teves, nem biblikus.

Önmagamért, önmagamért cselekszem, hogy engedhetném, hogy gyalázzanak? Nem adom másnak dicsőségemet! Ezsaias 48:11.

Ezsaias 43 - De most így szól az Úr, a te teremtőd, Jákób, a te formálód, Izráel: Ne félj, mert megváltottalak, neveden szólítottalak, enyém vagy! Ha vízen kelsz át, én veled vagyok, és ha folyókon, azok nem sodornak el. Ha tűzben jársz, nem perzselődsz meg, a láng nem éget meg. Mert én, az Úr, vagyok a te Istened, Izráel Szentje, a te szabadítód! Kárpótlásul adom érted Egyiptomot, Etiópiát és Szebát adom helyetted. Mivel drágának tartalak, és becsesnek, mivel szeretlek, azért embereket adok helyetted, életedért nemzeteket. Ne félj, mert én veled vagyok! Napkeletről visszahozom gyermekeidet, és napnyugatról összegyűjtelek. Ezt mondom északnak: Add ide! - és délnek: Ne tartsd fogva! Hozd ide fiaimat a messzeségből, leányaimat a föld végéről, mindenkit, akit nevemről neveznek, akit dicsőségemre teremtettem, formáltam és alkottam. Hozd ki a népet, amely vak, pedig van szeme, és süket, pedig van füle! Gyűljön össze minden nép, gyülekezzenek össze a nemzetek! Ki tudja közülük megmondani és tudtunkra adni, hogy mi volt régen? Állítsák elő tanúikat, igazolják őket, hogy aki hallja, azt mondja rá: úgy van! Ti vagytok a tanúim - így szól az Úr -, és szolgáim, akiket kiválasztottam, hogy megismerjetek, higgyetek bennem, és megértsétek, hogy csak én vagyok. Előttem nem lett isten, és utánam sem lesz. Én, én vagyok az Úr, rajtam kívül nincs szabadító. Én mondtam meg, hogy megszabadítalak, én hirdettem, nem valamelyik idegen isten. Ti vagytok a tanúim - így szól az Úr -, hogy én Isten vagyok. Ezután is csak én leszek! Nincs, aki kezemből kiragadjon, ha én cselekszem, ki másíthatja meg? Ezt mondja az Úr, megváltótok, Izráel Szentje: A ti érdeketekben küldök Babilóniába, letörök minden zárat, a káldeusok pedig jajveszékelnek. Én, az Úr, vagyok a ti szentetek, Izráel teremtője, a ti királyotok. Ezt mondja az Úr, aki utat készített a tengeren, ösvényt a hatalmas vízen át, aki hagyta, hogy kivonuljanak a harci kocsik és lovak, a hadsereg és a harcosok, és most ott feküsznek, nem kelnek föl többé, elaludtak, elhamvadtak, mint a mécses: Ne a régi dolgokat emlegessétek, ne a múltakon tűnődjetek! Mert én újat cselekszem, most kezd kibontakozni, majd megtudjátok! Már készítem az utat a pusztában, a sivatagban folyókat fakasztok. Még a mezei vadak is dicsőíteni fognak engem, a sakálok és a struccok is, mert vizet fakasztok a pusztában és folyókat a sivatagban, hogy inni adjak választott népemnek, a népnek, amelyet magamnak formáltam, hogy hirdesse dicséretemet.

Isten lelek, es a lelkiek voltak elobb, es utana lettek a testiek. Minden testi dolog es igazsag egy lelki valosagnak es dicsosegnek az arnyeka. Egyiptom a bunbol valo szabadulas peldaja, a foldi Izrael pedig a lelki Izrael es lelki igazsagok peldazoja. Igy mukodik a megteres, ahogy feljebb le van irva.

Torj le Jezus minden zarat es ne torpanj meg az eros elott, hanem kotozd meg, szabadits bunost es szerezz magadnak zsakmanyt, mert melto vagy a dicsosegre aldozatod aran!

 

 

Szólj hozzá!


Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.